ارکستر ملی جمهوری آذربایجان شامگاه چهارشنبه به مناسبت هفته فرهنگی آذربایجان در تالار فرشچیان اصفهان به اجرای برنامه پرداخت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس ارشد موسیقی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست این گروه موسیقی  اظهار کرد: ارکستر ملی آذربایجان به دعوت پروتکل وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر فرهنگ آذربایجان در تهران و اصفهان برگزار شد.

علی اکبر خادم گفت: براساس این پروتکل فرهنگی امضا شده بین دو کشور ارکستر ملی کشور آذربایجان روزسه شنبه در تالار وحدت تهران اجرا شد .

وی با بیان اینکه 19 قطعه آماده در این ارکستر اجرا شد، افزود: 34 هنرمند موسیقی در بخش های مختلف در این ارکستر ملی حضور داشتند و هنرنمایی کردند.

وی به اجرای قطعه 'ای ایران' توسط این گروه در تهران و اصفهان اشاره کرد و گفت: با اجرای این قطعه تماشا گران و کسانی که در سالن حضور داشتند به همخوانی با ارکستر پرداختند و مورد تشویق قرار گرفتند و در مقابل هم اگر موسیقی در باره آذربایجان اجرا می شد تماشاگران به احترام آنان قیام می کردند و مورد تشویق قرار می گرفتند.
در پی توافق وزرای فرهنگ ایران و جمهوری آذربایجان هفته فرهنگی آذربایجان با تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد.

در این هفته که از 12 تا 17تیر است، علاوه بر سرود ملی، پخش کلیپی از دستاوردهای فرهنگی آذربایجان، ارکستر ملی آذربایجان اجرا می شود.

در این برنامه 19 قطعه آماده با توجه به فراخور مخاطب توسط این گروه اجرا شد که با استقبال خوب اصفهانی ها روبه رو شد.
ازنکات این ارکسترملی اجرای قطعه « ای ایران » بود که با همخوانی همه تماشاگران در فرشچیان اصفهان طنین انداز شد و به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.