معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان گفت: 58 عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب تدوین شده است که در شهرستان همدان اجرا می شود.

اجرای 58 برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر ناظری پور در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان افزود: شعار هفته عفاف و حجاب سال جاری 'حیا ، عفاف ، حجاب ، ندای فطرت و تعالی اجتماعی' است که برنامه هایی به فراخور زمان و روز شمار تعیین شده و در این هفته برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر برنامه ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان باید با هماهنگی و پیش بینی ملاحظات اجتماعی،انتظامی و ترافیکی باشد.

ناظری پور با بیان اینکه نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و همه آموزه های دینی نشان از نگاه عمیق اسلام به مسائل اجتماعی و سعادت بشریت دارد افزود: امر به معروف و نهی از منکر محدود به تذکر لسانی نیست.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف دارای فلسفه ای نهفته از شاکله دین بوده که در دنیای امروز جامعه شناسان به نوعی با عناوینی همچون نظارت و فرهنگ سازی های اجتماعی به آن تکیه دارند.

وی افزود: توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر در دنیایی که آسیب های اجتماعی همه را احاطه کرده بسیارلازم و مورد تاکید است و به عنوان پشتوانه عظیم در برابر نواقص اجتماعی باید آنرا از جمله مباحث عمیق جهان بینی اسلام دیده و اجرا کرد.

ناظری پور یادآور شد : قیام امام حسین (ع) در برابر صف باطلی که بر پایه دنیا طلبی بودند و راه به جایی نبردند به عنوان اسوه امر به معروف و نهی از منکر تا ابد ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قرآنی و جز فروع دین ما همچون نماز اهمیتی بسیار والا دارد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان با بیان اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه قانونی داشته و در قانون اساسی کشور به عنوان قوانین نظارت عمومی مطرح شده است اظهار کرد: یکی از مصادیق امر به معروف مساله حیا و عفاف یعنی همه در هر جایگاهی باید حافظ عفت باشند و این مساله تنها برای قشر خاص و تفکیکی بر جنسیت نیست.

وی خواستار اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته عفاف و حجاب شد و تاکید کرد: امر به معروف امری اجتناب ناپذیر است و نباید در اجرای آن منتظر اعلام و ابلاغ دستورالعمل ها شد.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 تیرماه با عنوان گرایش انسانی ، انتخاب ایرانی آغاز می شود افزود: عنوان برنامه های روز دوم هفته عفاف و حجاب آزادی ، کرامت انسانی و حقوق شهروندی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان تشریح کرد: عنوان روزهای سوم و چهارم این هفته به ترتیب عفاف و حجاب تجلی مشارکت اجتماعی و تولید و اشتغال و نه به پوشاک خارجی است.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه 21 تیرماه که یادآور واقعه مسجد گوهر شاد و حمله رژیم سفاک شاهنشاهی به معترضان کشف حجاب است با عنوان مردان غیور ، زنان عفیف ، خانواده متعالی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام فاضلیان افزود: 2 روز پایانی این هفته نیز به ترتیب نشاط اجتماعی ، امنیت اخلاقی و جامعه عفیف زمینه ساز ظهور نامیده شده است .

وی گفت: از دیگر برنامه های مشترک برنامه ریزی شده و قابل اجرا در دستگاه های اجرایی شهرستان همدان می توان به فضا سازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری در قالب حجاب و عفاف اشاره کرد.

به گفته وی کارگاه های آموزشی با رویکرد عفاف وحجاب ، برگزاری نمایش عرضه کتاب و محصولات فرهنگی اسلامی و مد و لباس و همچنین تقدیر از فعالان فرهنگی موفق نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا در این ایام است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.