استاندار کرمان گفت: یکی از کارهای مهمی که در این دولت انجام شد، تصویب ایجاد شورای عالی معادن در استان ها طی برنامه ششم توسعه بوده است.

تشکیل شورای عالی معادن در استان ها طی برنامه ششم توسعهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  علیرضا رزم حسینی  در شورای عالی معادن استان کرمان اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با این طرح موافق بوده و پیگیری های لازم برای تحقق این موضوع مهم را انجام دادند.


وی اظهار داشت: ایجاد شورای عالی معادن در استان کرمان که دارای معادن بزرگ و ملی است، می تواند ظرفیت خوبی را برای توسعه استان ایجاد کند.


وی خاطرنشان کرد: با تحقق این امر جهش خوبی نیز در اعطای تسهیلات در استان کرمان رخ می دهد زیرا این شرکت ها 14 تا 15 هزار میلیارد تومان منابع دارند که اگر به استان کرمان وارد شود شبکه بانکی می تواند به همین میزان تسهیلات جدید واگذار کند.


استاندار کرمان گفت: با ظرفیت های ایجاد شده بر اثر تشکیل شورای عالی معادن استان کرمان بسیاری از پروژه ها که با کمبود نقدینگی روبرو هستند می توانند کمک هایی را دریافت کرده و فعالیت خود را از سر گیرند.


رزم حسینی تاکید کرد: بر اساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده گردش مالی و حساب های تمامی شرکت های معدنی استان که در خارج از استان قرار دارند، به بانک های استان کرمان منتقل شوند و با محوریت شورای هماهنگی بانک ها، منابع منتقل شده درقالب کنسرسیوم بانکی با مشارکت بانک های استان، منابع منتقل شده به استان مدیریت شود.


وی خاطرنشان کرد: در این راستا همچنین مقرر شد بانک های استان به میزان سه برابر منابع منتقل شده، تسهیلات لازم را در تمامی بخش های اقتصادی، تولیدی و زیرساختی را تامین و پرداخت کنند، همچنین به منظور افزایش اعتبارات بانک های استان، خطوط اعتباری ویژه ای برای شرکت های مذکور حداکثر دو ماه پس از این انتقال منابع در نظر گرفته می شود.


رزم حسینی یادآور شد: در دو هفته آینده نیز شورای عالی معادن در استان کرمان تشکیل می شود ومسائل مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی نیز بررسی می شود.


رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این نشست گفت: مطالبات کارگران باید پرداخت شود تا انگیزه کار داشته باشند .


حسین امیری افزود: با اختصاص 100 میلیارد تومان به معادن زغالسنگ فکری اساسی برای ایمنی و پرداخت مطالبات کارگران انجام می شود.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار