سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم پذیرش دانشجویان خارجی را معرف توانمندی‌های دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۵ دانشگاه کشور ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی دارد.

تحصیل 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیزاده در حاشیه جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی کشور در تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث اقتصاد آموزش عالی یکی از مباحث مطرح در همه کشورهاست گفت: هم اکنون در دانشگاههای ایران ۸ هزار و ۵۴۰ دانشجوی بورسیه و بیش از ۶۰ درصد دانشجوی خارجی غیر بورسیه عمدتا از کشورهای دوست نظیر افغانستان، عراق، لبنان و سوریه مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه با افزایش جذب دانش آموختگان خارجی در دانشگاههای کشور وزن ایران در آموزش عالی در حوزه فرا ملی بیشتر نمود خواهد کرد گفت: هم اکنون ایران تن‌ها کشوری است که آیین دانش آموختگان خارج کشور را نیز انجام می‌دهد و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور جذب شود.
وی یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۳ هزار دانشجوی بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرش شده اند که به نوعی سرمایه گذاری فرهنگی محسوب می‌شود.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی از ۵۰ کشور جهان در دانشگاههای کشور مشغول تحصیل هستند.
ریاضی افزود: اعتبارات جذب دانش آموختگان خارجی بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.
وی با اشاره اینکه یکی از شاخص هایی که در ارزیابی علمی دانشگاههای کشور وجود دارد پذیرش دانشجوی خارجی است گفت: براساس سیاستهای کلان دولت و با توجه به دیپلماسی علمی، تمرکز ویژه برای گسترش و ارتقای کمی و کیفی پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاههای کشور در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت:: ایران تن‌ها کشوری است که در کل دنیا بصورت متمرکز جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان خارجی را برگزار می‌کند.
امروز ۳۷۳ دانشجوی غیر ایرانی دانشگاههای کشور در تبریز جشن فارغ التحصیلی گرفتند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.