جشن فارغ التحصیلی ۳۷۳ دانشجوی خارجی کشور در تبریز برگزار شد.

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی کشور در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این افراد دانش آموخته ۲۵ دانشگاه دولتی ایران از ۴۰ کشور جهان بودند که در پانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانى و دهمین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه تبریز فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم از درگیری‌های قومی و اختلافات مذهبی به عنوان رویدادهای مهم قرن گذشته یاد کرد و گفت: برخی از این رویداد‌ها دارای تاثیر محدود بود حال انکه وقوع انقلاب اسلامی یکی از تاثیرگذار‌ترین اتفاقات قرن گذشته است و نقطه عطفی در عرصه بین الملل محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از اعجاب انگیز‌ترین رویدادهاست چرا که مردمی بدون سلاح، رژیمی تا بن دندان مسلح را به زیر کشیدند و قدرتهای مهم نتوانستند مانع از سقوط هم پیمان خود باشند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی در عصری به وقوع پیوست که اوج کمونیست و لیبرالیسم بود.
وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی کمونیست دین را افیون توده‌ها می‌دانست و معتقد به همگام شدن هر انقلابی با سکولاریسم بود یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران اولین چالش را در برابر این ایدئولوژی ایجاد کرد و نظام مردمی مبتنی بر آموزه‌های دینی را پایه ریزی کرد.
آل هاشم ادامه داد: در زمانی که نظریه‌های جهان تک قطبی و پایان تاریخ مطرح شد و نهادهای سیاسی آمریکا بسیج شدند تا این نظریه‌ها را بسط دهند، انقلاب اسلامی ایران توانست در گوشه‌ای از تاریخ این ایدئولوژی‌ها را بایگانی کند.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با وجود فراز و فرودهای زیادی در سالهای گذشته، منشا بسیاری از تحولات بوده است.
به گفته آل هاشم دگرگونی در ساخت قدرت و تحقق مردم سالاری دینی، تغییر در هنجارهای سیاسی، تغییر در ساختارها، رهایی از سلطه قدرتهای استکبار، احیای گرایش به ارزش‌ها و معنویات و تقویت روحیه خودباوری و سلطه ستیزی با دشمنان از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در دنیا بوده است.جشن فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی کشور در تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نگارش نامه هایی در سال ۹۳ و ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری خطاب به جوانان جهان گفت: رهبری در این نامه‌ها جوانان را به مطالعه اسلام فارغ از وابستگی‌های سیاسی دعوت کرده است.
وی ادامه داد: محوریت این نامه‌ها این است که جوانان اروپا و آمریکای شمالی، فارغ از هرگونه ذهنیت به مطالعه اسلام بپردازند و نسبت به انعکاس تصاویر و برنامه‌های اسلام هراسی هوشیار باشند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این نامه‌ها تروریست را درد مشترک اسلام و جهان و غرب معرفی کرده اند گفت: در این نامه‌ها تاکید شده است ایران خود قربانی تروریست است و قریب به ۱۷ هزار نفر از مردم خود را به دست تروریست مورد حمایت غرب از دست داده است.
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فرامین دین اسلام، جان انسان‌ها فارغ از نژاد‌ها و ملیت‌ها ارزشمند است گفت: به عقیده رهبری ریشه تروریست در سیاست خود غرب است و راهکارهای ایجاد امنیت، اجتناب از واکنش‌های عجولانه و سیاستی خشونت زای غرب است.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به دانش آموختگان فارع التحصیل خارجی در دانشگاههای ایران گفت:امروزه دشمنان از رویارویی نظامی با ایران ناامید شده اند و شما که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارید وظیفه شماست که نسبت به معرفی چهره واقعی ایران اقدام کنید
استاندار آذربایجان شرقی هم در این جشن فارغ التحصیلی گفت: با فارغ التحصیل این عزیزان، این ارتباط نه تن‌ها قطع نمی‌شود بلکه آغاز ارتباط با دولتهای آن‌ها جشن گرفته می‌شود.
جبارزاده افزود: این فارغ التحصیلان سفیران کشور ایران هستند و پیام دوستی و صلح ایران را به مردمان کشور خود ابلاغ خواهند کرد.
وی از اعلام آمادگی آذربایجان شرقی برای اجرای طرحهای‌های مشترک با این فارغ التحصیلان خبر داد و گفت: جشن فارغ التحصیلی این دانش آموختگان جشن آغاز ارتباط و همکاری‌های مشترک با کشورهای آن‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز دنیا، دنیای با هم بودن است و امروز آغاز همکاری‌های مشترک با مراکز علمی و تولیدی است و آمادگی داریم برای برنامه‌های کارآفرینی، با شما همکاری بکنیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.