نتایج نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، نتایج نظرسنجی مشترک پولیتیکو و "مورنینگ کانسالت" نشان می‌دهد اکثریت قاطع آمریکایی‌ها از طرح دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای ممنوعیت ورود مسافران 6 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا حمایت می‌کنند.

از هنگامی که دونالد ترامپ در اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی از این طرح رونمایی کرد، نظرسنجی‌های مختلف نتایج ضد و نقیضی را نشان داده اند. اما پس از 10 ماه جدال قضایی و مشاجره، اکنون از هر 10 آمریکایی، 6 نفر از این ممنوعیت حمایت کرده است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در صورتی که ارتباط این ممنوعیت با رئیس جمهور آمریکا کمرنگ شود، این سیاست می‌تواند حمایت بیشتری را به خود جلب کند.

در این نظرسنجی از رای‌دهندگان آمریکایی پرسیده شده بود آیا از "دستورالعمل جدید وزارت خارجه آمریکا مبنی بر این‌که متقاضیان روادید تبعه 6 کشور عمدتا مسلمان باید رابطه خانوادگی خود را یک شهروند آمریکایی را برای ورود به این کشور ثابت کنند" دفاع می‌کنند و یا مخالف آن هستند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد 60 درصد رای‌دهندگان اعلام کردند از این دستورالعمل حمایت می‌کنند. این در حالی است که تنها 28 درصد مخالفت خود را با این سیاست جدید اعلام کرده اند.

با این‌حال، در نظرسنجی مشترک پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نامی از رئیس جمهور آمریکا و یا فرمان اجرایی وی مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان به آمریکا برده نشده است. با این‌حال، نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی‌های دیگر که مخالفت بیشتری را با این فرمان اجرایی نشان داده بودند، تضاد دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار