با توجه به شرایط آب و هوایی هواشناسی مازندران به کشاورزان توصیه‌هایی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  توصیه‌های مهم هواشناسی کشاورزی به کشاورزان به شرح زیر است:
** زراعت
۱- با توجه به گزارشاتی مبنی بر تحت استرس خشکی بودن بعضی از مزارع شالیزاری مناطق مرکزی و شرقی استان، مدیریت آبیاری تناوبی تا قبل از خوشه‌دهی مورد تأکید میباشد
۲- برداشت از مزارع سبزیجات برگی و ریشه‌ای
۳- با توجه به افزایش بیش از نرمال دما و وزش باد گرم و احتمال بارش پراکنده در روز‌های آتی در سطح استان، هیچگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی توصیه نمی‌شود.
۴- با توجه به پیش بینی دمای بیش از نرمال در سطح استان، توصیه میشود کشاورزان عزیز با اعمال مدیریت مناسب آبیاری مزارع سعی در کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.
** باغبانی:
۱- با توجه به افزایش بیش از نرمال دما و وزش باد گرم و احتمال بارش پراکنده در روز‌های آتی در سطح استان، هیچگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی فعلا توصیه نمی‌شود.
۲- کنترل دما، رطوبت و تهوبه مناسب در گلخانه‌ها
** نباتات:
۱- کنترل شیمیایی آفات درختان مرکبات، با توجه به افزایش بیش از نرمال دما و وزش باد گرم و احتمال بارش پراکنده در روز‌های آتی در سطح استان، هیچگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی فعلا توصیه نمی‌شود.
۲- کنترل شیمیایی کرم ساقه خوار برنج، با توجه به افزایش بیش از نرمال دما و وزش باد گرم و احتمال بارش پراکنده در روز‌های آتی در سطح استان، هیچگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی فعلا توصیه نمی‌شود.
انتهای پیام/آ

توصیه هواشناسی به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.