مدیراراضی جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای حکم قلع و قمع ۱۲۵ ساخت و ساز غیرمجاز باغات در سال گذشته استان خبرداد.

قلع و قمع ۱۲۵ ساخت و ساز غیر مجاز در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رحیم برقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  سامانه تلفنی 131 به منظور رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه  حفظ تغییر کاربری امور زراعی و باغی راه اندازی شده است افزود:اگر فردی ساخت وساز غیر قانونی انجام دهد برخرد قاطع قانونی می شود.

  وی اظهار داشت:  این سامانه در شهرستان های همدان، کبودراهنگ، ملایر، تویسرکان به صورت شبانه روزی پاسخگو است که در مجموع 530 تماس در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال 612 اخطار برای توقف عملیات غیر مجاز در ساخت وسازصادرشده است ادامه داد:54 حکم قطعی از سوی مراجع قا نونی صادر شده است که بزودی عملیات آن را اجرایی می کنیم.

 مدیراراضی جهادکشاورزی استان همدان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 125 مورد حکم قلع و قمع اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: همچنین 169 مورد حکم قلع و قمع از مراجع قضایی صادر شده است.

   برقی از اجرای 5 حکم قطعی قلع و قمع در محور حیدره خبرداد و بیان کرد: محورهای گردشگری شامل حیدره، گنج نامه، سیمین و ابرو با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها مورد نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز قرار می گیرد.

 وی در خصوص مجوز خانه کارگری در باغات نیز گفت: ساخت و ساز در باغ های کمتر از یک هزار و 500 متر ممنوع بوده و باغ هایی با متراژ 1500 تا 2500 متر مربع مجوز برای ساخت واحد 20 متر صادر می شود.

   وی افزود: همچنین از مساحت دو هزار و 500 متر تا 5000 متر مجوز 40 متر و برای 5 هزار متر تا 10 هزار متر مجوز 60 متر احداث خانه کارگری صادر می شود.

مدیراراضی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در سال جاری 90 هزار هکتار با اعتبار 25 میلیارد ریال بعنوان اراضی بشکل  کاداستربرای قرار داد در نظر گرفته شده است که باید تداخلات آن انجام شود .

این مسئول ادامه داد:به منظور حفظ كاربري اراضي زراعي  و باغ ها و تداوم و بهره وري تغيير كاربري اراضي زراعي و باغ ها در خارج از محدوده قانوني شهرها و شهرك ها جز در موارد ضروري ممنوع است.

برقی با اشاره به عدم دخالت جهاد کشاورزی در امور مربوط به محدوده قانونی شهر همدان، گفت: دخالت جهاد کشاورزی در خارج از محدوده حریم شهری است که البته در داخل حریم شهری نیز از سوی طرفین شهرداری و جهاد کشاورزی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه دیوارکشی باغ‌ها در راستای ضوابط تغییر کاربری نیست، افزود: دیوارکشی بین باغات مطلقاً منع شده و تنها اطراف باغ‌ها با رعایت شرایطی دیوارکشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.