نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد رؤسای جمهور این کشور و روسیه در دیدار آتی‌ خود باید رویکرد‌هایشان را درباره اختلاف نظرها اعلام کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیوزمکس در گزارشی نوشت جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرد مهم است که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه با یکدیگر گفتگو کنند.

در این گزارش  آمده است: در بحبوحه گمانه زنی‌های شایع درباره موضوعات مورد بحث دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در نشست این هفته آن‌ها -که نخستین دیدار آن‌ها نیز محسوب می‌شود- جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت او خوشحال خواهد شد اگر رؤسای جمهور آمریکا و روسیه از این نشست برای «ارزیابی یکدیگر» استفاده کنند.

بولتون روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: ‌ «فکر می‌کنم مهم‌ترین رویکرد از نظر آمریکا این است که ترامپ و پوتین فقط گفتگویی را برگزار کنند که طی آن، آن‌ها رویکرد‌هایشان را درباره اختلاف نظرهایی که ما با روسیه داریم، به اشتراک بگذارند.»

وی همچنین گفت نشست گروه بیست اجازه برگزاری نشست‌های جدی را بین مقامات ابرقدرت‌های جهان نمی‌دهد، اما سبب ایجاد فرصتی برای برگزاری نشست‌های (مختصر) دو جانبه می‌شود.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: «رئیس جمهور چنین نشست‌هایی را با دیگر مقامات نیز برگزار خواهد کرد و این نخستین نشست او با پوتین محسوب می‌شود. در واقع فکر می‌کنم بهتر است بر شخصیت‌ها متمرکز شویم و یک رابطه کاری ایجاد کنیم تا بعد‌ها ببینیم ایا امکان برگزاری یک نشست طولانی‌تر بین این دو در واشنگتن یا مسکو وجود دارد یا خیر.»

بولتون با این موضوع موافق است که ترامپ در برخی سطوح باید برخی خطوط قرمز را برای پوتین ایجاد کند در حالی که شکست گروه داعش نزدیک است.

وی گفت: روسیه مواضعی را اعلام کرده است که تغییر آن دشوار است، اما ما باید این کشور را وادار به عقب‌نشینی کنیم. نفوذ روسیه در خاورمیانه تحت ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا افزایش یافت و این به نفع آمریکا نیست.»

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: «ما با مسئله ایران مواجه هستیم که باید درباره آن نگران باشیم. ما به صورت واضح موضوع اسرائیل و فلسطین را داریم که باید درباره آن نگران باشیم. از این رو مسائل زیادی وجود دارند.»

بولتون گفت بر این باور است پوتین، ترامپ را یک رئیس جمهور بسیار متفاوت‌تر از اوباما خواهد یافت و او فکر می‌کند که پوتین و ترامپ باید آنچه را که در ذهنشان است مطرح کنند و برای ارزیابی یکدیگر تلاش کنند نه دست یابی به توافق.

انتهای پیام/

بولتون: افزایش نفوذ روسیه در خاورمیانه به نفع آمریکا نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اصلا نظرموافق وجود ندارد که بخوان در مورد اختلافات صحبت کنند
آخرین اخبار