مدیر آب و فاضلاب شهری تیران و کرون از کاهش سرانه 14 لیتر مصرف آب شرب خانگی شهری در این شهرستان در پنج سال گذشته خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قیصری اظهار کرد:مصارف خانگی آب شرب در شهرهای تیران و کرون از 157 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر در سال 90 به 143 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر کاهش میزان مصرف آب شرب خانگی در شهرهای این شهرستان، این میزان مصرف از میانگین مصرف کشور نیز پایین تر است.

مدیر آب وفاضلاب شهری تیران و کرون افزود: فرهنگ سازی در بین مردم و مشارکت مردم در مدیریت مصرف از مولفه های مهم در کاهش مصرف آب شرب بوده که با وجود افزایش مشترکان و جمعیت شهرها اما میزان مصرف آب شرب در این شهرستان کاهش یافته است.

وی به اصلاح شبکه های آبرسانی اشاره کرد و گفت: فرسودگی شبکه های آبرسانی یکی از عوامل اسراف آب است که اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون 70 درصد شبکه آبرسانی شهرهای تیران و عسگران به روز شده است.

قیصری اضافه کرد: شبکه آبرسانی شهر رضوانشهر به دلیل اینکه بافت این شهر روستایی و شامل سه منطقه بوده و شرایط برای اصلاح شبکه سخت بوده 50 درصد شبکه آب رسانی آن فرسوده است که امسال 2 کیلومتر اصلاح شبکه در این شهر انجام می شود.

وی همچنین از پیمایش خط انتقال آب خبرداد و گفت: پیمایش خط انتقال آب در راستای رصد وضعیت شبکه آبرسانی به منظور جلوگیری از نشتی آب انجام شده است که کلیه این اقدامات در مدیریت مصرف آب و از اتلاف این سرمایه حیایت جلوگیری شده است.
13 هزار و 50 خانوار مشترک آب و فاضلاب شهری در شهرستان تیران و کرون هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.