رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

سرانه صادرات هلدینگ‌های داخلی نگران کننده است

مدیر مرکز پژوهش‌های بازرگانی گفت: علی رغم بالا بودن گردش مالی هلدینگ‌های کشور، میزان صادرات آن‌ها کمتر از دو درصد است.

محمدرضا رضوی مدیر مرکز پژوهش های بازرگانی در گفتگو خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: زمانی که به تاریخچه هلدینگ ها در منطقه و همچنین در ایران نگاه می کنیم، آنچه که اتفاق افتاده را نگران کننده میابیم زیرا بطور مشخص شرکت های ما بصورت محدود وارد این مقوله شده اند.

وی در ادامه افزود: هلدینگ ها بعنوان یک مکانیزم دفاعی در اواخر صده 1800 میلادی شکل گرفت و شرکت های بزرگی با ساختار تداخلی بوجود آمد که به هلدینگ معروف شد.

رضوی تصریح کرد:آنچه که در ایران در زمینه هلدینگ ها شکل گرفته،بر اساس نگاه کوتاه مدت بوده تا در حداقل زمان ،حداکثر بهره برداری را به دست آورند و درست یا غلط بودن این ساختار،مطالب گفتنی زیادی وجود دارد.

مدیر مرکز پژوهش های بازرگانی با اشاره به تشکیل اولین هلدینگ ها در کشور در دهه 40 شمسی ، اذعان داشت:در توسعه اقتصادی و صنعتی باید به دو وجه،توجه ویژه داشته باشیم؛یکی بحث توسعه فن آوری و دیگری بحث توسعه بازاراها بویژه ورود به بازارهای بیرونی است.

وی همچنین اظهار داشت: 200 تا 300 بنگاه هستند که 65 درصد صادرات کشور را انجام می دهند ولی بقیه هلدینگ ها در این زمینه بسیار دستشان خالی است.

محمدرضا رضوی در پایان تاکید کرد:متاسفانه علی رغم بالا بودن گردش مالی هلدینگ های کشور،میزان صادرات آنها کمتر از دو درصد است وتمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با رویکرد اقتصاد مقاومتی،سرانه صادرات شرکت های داخلی رابالا ببریم.


انتهای پیام/


عظم جدی در زمینه افزایش صادرات شرکت های داخلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار