خانه صدرالعلمای یزد قلب تپنده موزه های کشور خواهد شد.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:بر اساس تعاریف سازمان میراث فرهنگی، موزه منطقه ای به موزه ای گفته می شود که از نظر محتوا و مخاطب فراتر از مرزهای استانی بوده و یک منطقه فرهنگی به لحاظ مردم شناسی، باستان شناسی و هنر را در بر می گیردواین موزه ها به معرفی مردم شناسی و باستان شناسی، تاریخ شهر، فرهنگ و تمدن از نظر مادی و معنوی در منطقه می پردازند.

دانش یزدی افزود:به باور کارشناسان، موزه ها باید در درون یا نزدیک به بافت های تاریخی ساخته شوند تا گردشگران در کنار بازدید از بافت، خانه ها و بناهای تاریخی از نزدیک با اشیای تاریخی نیزآشنا شوند.

وی ضمن اشاره به اهمیت ایجاد موزه منطقه ای عنوان کرد: یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره نمود.

 استان یزد هم اکنون در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمدرضا دهستانی معاون توسعه مدیریت و ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی این اداره کل ضمن بازدید از خانه صدرالعلمای یزد در جریان روند مرمت و بازسازی این خانه تاریخی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ی

یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.