رئیس اجرائیه گفت: باید حقایق به مردم گفته شود، ولو دردآور و یا ناشی از کم‌کاری مقامات امنیتی باشد.

مقامات افغانستان دیگر حوصله مردم را به امتحان نگیرندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرائیه در نشست مشترک نمایندگان شورای ولایتی کابل و مسئولان امنیتی این شهر امروز سه شنبه از مقامات کشور خواست که دیگر حوصله مردم را به امتحان نگیرند.

وی افزود: مردم همیشه در راستای منافع بزرگ با نظام و حکومت هستند.

عبدالله تصریح کرد: اگر فاصله میان مردم و مسئولان زیاد شود، برای ترمیم آن کوشش مسئولان امنیتی و غیرنظامی کفایت نخواهد کرد.

وی گفت: مقامات امنیتی تلاش کنند که ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد: در یک حادثه می‌شود، عموم مردم می‌پرسند چرا این کار شد و پاسخ به موقع از طرف مقامات به مردم داده نمی‌شود.

رئیس اجرائیه اظهار داشت: اگر این کار چند بار تکرار شود به یک رویه تبدیل می‌شود. نتیجه این است که مردم می‌گویند از داخل نظام توطئه است.

وی بیان داشت: زمانی این مشکل رفع می‌شود که حقایق، مشکلات و کمبودها به مردم گفته شود و در راستای رفع آنها اقدام شود.

عبدالله گفت : با ادامه خلاء اطلاعاتی، یک نفر می‌رود و در رسانه‌ها هر تحلیلی را که خواست می‌کند، فکر و نظر مردم را شکل می‌دهد.

وی از مقامات کشور خواست که دیگر حوصله مردم را به امتحان نگیرند، در غیر این صورت فاصله مردم و مسئولان هر روز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد:در صورتیکه قانون به شکل درستی اجرا نشود، اطلاعاتی را که مردم به دولت می‌دهند به یک خطر جانی برای آنها بدل خواهد شد و اعتماد از بین می‌رود.

رئیس اجرائیه گفت: باید حقایق به مردم گفته شود، ولو دردآور و یا ناشی از کم‌کاری مقامات امنیتی باشد.

وی بیان داشت: نهادهای قضایی حادثه تیراندازی به تظاهرکندگان «جنبش رستاخیز تغییر» را بررسی خواهند کرد و با کسانی که در انجام وظیفه غفلت و یا مخالف قانون رفتار کرده باشند مطابق قانون رفتار خواهد شد.

رئیس اجرائیه تصریح کرد: اگر دستورها به افراد زیر دست واضح نباشد نتیجه آن مصیبت‌هایی می‌شود که در روزها و هفته‌های گذشته رخ داد و مردم به خاطر مطالبه حقوق شهروندی خود قربانی دادند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار