تیم هندبال شهرداری کاشان با وجود آن که موفق شد در فصل گذشته با ترکیبی از ملی پوشان به قهرمانی ایران برسد در آستانه انحلال قرار دارد.

ماجرای چک‌های برگشتی و ملی پوشان هندبالبه گزارش خبرنگار  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم هندبال شهرداری کاشان در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر هندبال موفق شد با علیرضا حبیبی سرمربی فعلی تیم ملی و جمعی از ملی پوشان به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یابد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند اما این تیم حالا به جای آن جای که در حال آماده سازی برای فصل جدید باشد شرایط بسیار بدی را سپری می کند و عملا در آستانه انحلال قرار دارد. اتفاقی که می تواند ضربه بزرگی به تیم ملی و هندبال ایران وارد کند.

تیم هندبال شهرداری کاشان در حالی دست به این کار بزرگ زد که شهر کاشان امکانات و شرایط استاندارد در سطح کشور ، چه در بخش مدیریت و چه در بخش سخت افزاری ندارد. با این حال شاگردان حبیبی توانستند با پشت سر گذاشتن یک سال پر فراز نشیب و تحمل سختی های زیاد ، در انتها به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسند.

تنها مایه دل خوشی کادر فنی و بازیکنان برای کسب این نتایج خوب بدون شک وعده هایی بودند که از طرف مسئولان داده می شد اما متاسفانه مسئولان این باشگاه به وعده های خود عمل نکردند و بازیکنان هندبال که یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه ورزشی هستند و هر سال به سختی حق و حقوق خود را زنده می کنند این بار هم با مشکل بزرگی رو به رو شدند. در حالی که مسئولان کاشانی وعده داده بودند تا شب عید نوروز حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنند به وعده خود عمل نکردند و باز هم وعده و وعید هایی دادند. با گذشت چند ماه از شروع سال 96 هم این وعده ها عملی نشد تا بازیکنان و کادر این باشگاه با یک بحران شدید اقتصادی رو به رو شوند.این در حالی است که بیشتر بازیکنان این تیم ملی پوش بودند.

 ای کاش مسئولان باشگاه در زمانی که می خواستند بازیکنان ملی پوش را جذب کنند به فکر آن بودند که این مربیان و بازیکنان ملی پوش سرمایه های ملی هستند که در اختیارشان قرار دارند و اگر نتوانند به وعده های خود عمل کنند به سرمایه های ملی آسیب زده اند و یک خسارت سنگین به تیم ملی وارد کرده اند.
بدون شک زمانی که ملی پوشان تامین مالی نشوند و با این مشکلات رو به رو باشند تمرکز کافی برای حضور در تمرینات ، اردو ها و مسابقات تیم ملی را ندارند.
متاسفانه باشگاه شهرداری کاشان اقدام به صدور چک کرد. چکی که در نهایت به دلیل نبود موجودی کافی برگشت خورد . نکته جالب این بود که این چک ها توسط ارگانی رسمی صادر شده بود و طبیعتا نباید برگشت می خورد اما این اتفاق رخ داد تا بازیکنانی که برای شهر کاشان و نام این تیم افتخار آفریدند با مشکل رو به رو شوند.

بی برنامگی  و نداشتن تعهد های لازم مشکل اصلی باشگاه های هندبال  


تیم شهرداری کاشان به جای آن که در این زمان اقدام به جلب رضایت بازیکنان داشته باشد و شرایط مناسب برای مسابقات فصل آینده و مسابقات قهرمانی آسیا را پدید آورد با چنین وضعیتی رو به روست.
بدون شک با این اتفاق نمی توان انتظار موفقیت از این تیم داشت.

با وجود آن که کمتر از دوماه تا زمان آغاز لیگ باقی مانده است تنها یک تیم تمرینات خود را آغاز کرده است آن هم در حالی که بازیکن جدید را جذب نکرده و تنها با کادر قدیمی خود به فعالیتشان ادامه می دهند. اما تیم شهرداری کاشان که قرار است به عنوان قهرمان فصل گذشته در این رقابت ها حاضر شود هنوز تمریناتش را آغاز نکرده و بازیکنی هم جذب نکرده تا برنامه هایش در هاله ای از ابهام باشد.

متاسفانه تیمی که توانست در فصل گذشته به عنوان قهرمانی برسد هم اکنون ممکن است با برخورد سلیقه ای مسئولان رو به رو شود و برای همیشه از میان برود و یا تنها نامش باقی بماند.
در صورتی که این اتفاق رخ دهد سهمیه تیم هندبال شهرداری کاشان در اختیار استان اصفهان قرار می گیرد و هیات این استان می تواند این امتیازرا به تیم دلخواه خود واگذار کند.

متاسفانه مشکل لیگ هندبال بسیار جدب است و هیچ باشگاهی در فاصله کمتر از دو ماه مانده به شروع لیگ برتر نه برنامه هایش را مشخص کرده ، نه بازیکنی جذب کرده و نه تغییری در سیستم خود به وجود آورده است و نه بودجه ای مشخص کرده است  با این شرایط معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد.

هم اکنون بیشتر تیم ها با مشکلات مالی رو به رو هستند و کمتر باشگاهی است که به تعهد خود عمل کرده است، برخی باشگاه ها بدهی های چند سال اخیر خود را پرداخت نکرده اند و هر سال به بدهی های آن ها افزوده می شود.
بازیکنان هندبال مبالغ بسیار کمی قرار داد می بندند اما با این حال برخی از آن ها تنها یک سوم مبلغ قرار داد 2 - 3 سال گذشته خود را دریافت کرده اند. این مسئله یک فاجعه برای ملی پوشان ، تیم ملی و هندبال است.
متاسفانه در برخی موارد همان مبالغ کم هم پرداخت نشده و بازیکنان هر روز بیشتر از گذشته طلب کار شده اند متاسفانه باشگاه ها ضمانت اجرایی ندارند و کمیته انضباطی و فدراسیون هندبال تا حدی می توانند به باشگاه ها فشار بیاورند.
در نتیجه این اتفاقات امروزه شرایط بسیار سختی برای ملی پوشان و بازیکنان هندبال کشور رقم خورد ه است و باعث شده تا بسیاری یا هندبال را رها کنند و یا برای تامین حداقل گذران زندگی خود با زحمت زیاد خود را به تیم های درجه 2 اروپایی و با عربی برسانند.
متاسفانه امروز تیم ملی هندبال 10 لژیونر دارد و هر روز به تعداد این لژیونر ها با شرایط موجود اضافه می شود . مسئله ای که ضربه مهلکی به تیم ملی وارد می کند و تشکیل اردو ها و برنامه ریزی برای تیم ملی را مشکل می کند به طور قطع ملی پوشان با این شرایط نمی توانند به هماهنگی برسند و نمی توان اجازه داد که بازیکنان هم بدون حضور در تمرینات تیم ملی اجازه حضور در بازی ها را پیدا کنند .

انتهای پیام /

قهرمان هندبال ایران در آستانه انحلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار