معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس گفت: کمبود منابع مالی علت تاخیر در راه اندازی اتوبوس های تندرو شهری در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،بابک هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس افزود: طرح اتوبوس های تندروی شهری ( بی آر تی ) تا پایان سال در بندرعباس به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای این طرح 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که برای اجرای طرح های جانبی آن به ۲۰ میلیارد تومان دیگر هم نیاز است.

معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس گفت : تاکنون ۲۲دستگاه اتوبوس تندرو خریداری شده و ۴ دستگاه دیگر نیز باید خریداری شود.

بابک هاشمی افزود: اکنون توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی، اصلاح هندسی و توسعه معابر، بازگشایی معابر در بافت‌های قدیمی ، نصب علائم ، تجهیزات ترافیک شهری و خط‌کشی محوری، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، بازرسی، مدیریت و کنترل نظارت بر مجموعه معابر شهری در حال اجرا است.

وی با اشاره به پوشش 20 کیلومتر از خیابان های اصلی شهر بندرعباس گفت: این طرح در حدفاصل پلیس راه قدیم تا شهرک نیروی دریایی در دو باند اجرایی می شود و روزانه بیش از 50 هزار شهروند را جابه جا می کند.

معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس افزود: حفاظت از محیط زیست ، کاهش هزینه ها ، جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد فرصت های اقتصادی از مهم ترین مزایای اجرای شبکه بی آر تی است.

انتهای پیام/ف

بهره برداری از طرح اتوبوس های تندروی شهری تا پایان سال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.