معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: پیشگیری از مصرف مواد مخدر وظیفه تمامی دستگاه ها به خصوص سازمان های خدمات رسان به جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در همایش شمیم پاکی گفت: اعتیاد به تنهایی آغاز مشکلات دیگر است و بخش زیادی از پرونده های قضایی با اعتیاد آغاز شد.


وی افزود: سخت گیری بیش از حد و آزادی از طرف والدین در بحث رفتن به سمت اعتیاد تاثیرگذار است و زمانی موفق خواهیم بود که پیشگیری و مبارزه در کنار هم قرارگیرند.


رحمانیان با اشاره به اینکه باید با خورده فروشان برخورد جدی شود، ادامه داد: تمامی دستگاه ها باید در بحث پیشگیری ورود کنند که برای موفقیت در این بحث باید در مرحله اول محیط سالم را فراهم کرد که در مرحله اول خود مردم اولویت هستند.


رحمانیان اظهار داشت: بهداشت روانی جامعه باید مد نظر باشد زیرا مباحث از جمله نگرانی و استرس در مسیر اعتیاد نقش دارد و در این راستا بیکاری یکی از دلایل رفتن به سمت مواد مخدر است.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: مراکز ترک اعتیاد رایگان باشد و یا اگر بشود حمایت بیمه ها را داشته باشیم تا خانواده ها بتوانند به این مراکز مراجعه و مشاوره لازم را دریافت کنند.


وی با اشاره به اینکه در خانواده مشکل والدین با فرزندان است که اگر ارتباط مناسب نباشد فرزندان در حوزه دوستان ورود می کنند که آغاز خطر است، اظهار کرد: راه اندازی تشکل های مردم نهاد و آموزش های مختلف می تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار باشد.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: ایجاد ورزشگاه و مراکز تفریحی باید در محلاتی راه اندازی شود که محیط برای اعتیاد آماده تر است.
انتهای پیام/ر

مبارزه با مصرف مواد مخدر اولویت دستگاه ها باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.