روابط بین افغانستان و پاکستان در دو سه سال گذشته تیره بوده‌است و برای اعاده اعتماد میان دو کشور جوانب مختلف به شمول بریتانیا تلاش‌های کرده‌اند ولی بی‌نتیجه بوده‌است.

احتمال دیدار اشرف غنی و نواز شریف درتاجیکستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که فصل جدیدی از تلاش ها برای برقراری روابط حسنه بین پاکستان و افغانستان توسط چین آغاز شده است ، آمریکا هم سعی دارد از طریق اعمال فشار بر پاکستان از این میدان بی نصیب نماند.

روابط بین افغانستان و پاکستان در دو – سه سال گذشته تیره بوده‌است و برای اعاده اعتماد میان دو کشور جوانب مختلف به شمول بریتانیا تلاش‌های کرده‌اند ولی بی‌نتیجه بوده‌است.

اما اکنون این تلاش‌ها به هدف بهبود روابط میان این دو همسایه بعد از آن جدی تر شده‌است که وزیر خارجه چین وانگ ای اخیراً از افغانستان و پاکستان دیدار نموده و با مقام‌های هر دو کشور صحبت‌هایی داشته است.

وی روز یکشنبه گذشته در ملاقاتش با سرتاج عزیز مشاور صدراعظم نواز شریف گفت: هدف اصلی دیدارش از دو کشور بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد و کمک به پروسه صلح افغانستان است.

سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان دیروز گفت: شاید صدراعظم شریف و رئیس جمهورغنی به روز چهارشنبه در جریان نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و تاجکستان در شهر دوشنبه ملاقات کنند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که روابط میان کابل و اسلام آباد به میانجیگری چین بهتر شود.

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که قرار است به هدف بهتر شدن روابط بین افغانستان و پاکستان در آینده نزدیک یک هیئت با صلاحیت آن کشور به کابل بیاید.

همچنان نواز شریف صدراعظم پاکستان در این اواخر زاهد نصرالله را به حیث سفیر جدید دایمی کشورش در افغانستان تعیین نموده و بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، به زاهد وظیفه داده شده‌است که برای بهبود روابط بین دو کشور تلاش کند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار