مدیرکل استاندارد استان بوشهر از تعطیلی آسانسورهای فاقد استاندارد استان بوشهر خبر داد و گفت: آسانسورهای چهار هتل و هتل آپارتمان بوشهر پلمب شد.

پلمپ آسانسورهای فاقد استاندارد در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد رحیم بهره‌مند ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی و اخطار به مدیران ساختمان های اماکن عمومی دارای آسانسور از جمله هتل ها در خصوص اخذ گواهینامه استاندارد و ایمنی وعدم پیگیری آنان، پلمپ آسانسورهای فاقد گواهینامه بازرسی آغاز شده است .

وی بیان داشت: استان بوشهر یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، از این رو، توجه به زیرساخت های رفاهی، ایمنی و استاندارد بودن اماکن عمومی، می تواند تاثیر زیادی در رونق صنعت گردشگری این استان داشته باشد.

بهره‌مند خاطر نشان کرد: شورای عالی استاندارد ایران با توجه به اهمیت آسانسورها که عدم ایمنی آنها خطرات جبران ناپذیری را برای سرنشینان و کاربران آن ایجاد می کند، اخذ گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسورها اجباری اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه حوادث احتمالی، همه دستگاه های اجرایی و مسئولان و متولیان اماکن عمومی و مسکونی استان با جدی گرفتن این موضوع نسبت به دریافت گواهینامه بازرسی آسانسور اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم دریافت گواهینامه بازرسی ادواری سالیانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند که با توجه به اجباری شدن استاندارد ادواری آسانسور، تمام مدیران ساختمان ها، ارگان های دولتی و خصوصی باید در راستای استانداردسازی قطعات آسانسورهای واحدهای خود اقدام کنند.

وی گفت: استاندارد آسانسور باید اعتبار داشته باشد، بیمه سرنشین آسانسور باید تمدید شود و سرویس و نگهداری آن توسط شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قرارداد رسمی سرویس و نگهداری انجام گیرد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.