فرماندار بیله سوار از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل یادمان شهدای گمنام این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت افزود: امسال با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 4 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس موفق ‌ترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است، بیان کرد: گسترش و تعمیق این فرهنگ می‌ تواند به خود باوری، پیشرفت، توسعه و آبادانی و استقلال کشور کمک کند.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: خدمت‌ رسانی به خانواده‌ های شهدا و ایثارگران باید در اولویت کاری مسوولان باشد زیرا مهم است که بتوان به مسائل و مشکلات این خانواده‌ها به بهترین شکل ممکن رسیدگی کرد.

حلیم گفت: تسهیل خدمات‌ رسانی مراکز درمانی به خانواده ‌های ایثارگران و جانبازان ، اجرای طرح تکریم خانواده‌ های شهدا و ایثارگران در ادارات شهرستان، مناسب‌ سازی ادارات برای جانبازان ، نشر فرهنگ ایثار و شهادت ، آشنا سازی قشر نوجوان و جوان با فرهنگ دفاع مقدس و رسیدگی و حل مشکلات قشر ایثارگران و جانبازان از مهم ترین برنامه‌ های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان است.

وی همچنین به تدوین دایره ‌المعارف دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: این دایره ‌المعارف با هدف جمع‌ آوری و نشر آثار دفاع مقدس و روز شمار جنگ تحمیلی در استان تدوین و تاریخ و نقش بیله سوار در طول دفاع مقدس در این دایره ‌المعارف با همکاری اهالی شهرستان و ادارات تکمیل می ‌شود.

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه‌ آفرین نمایی واقعی از رشادت و از خودگذشتگی مردان و زنانی است که با حضور خود زمینه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند.

 

انتهای پیام/ح

تدوین دایره ‌المعارف دفاع مقدس در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.