سخنگوی کمیسیون فرهنگی گزارش سوال حاجی‌دلیگانی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت کرد.

گزارش سوال نماینده شاهین‌شهر و میمه از صالحی‌امیریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در صحن علنی امروز(سه شنبه 13 تیر ماه) گزارش سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت کرد.

وی با اشاره به موضوع سوال گفت: این سوال درباره این است که چرا مجوز بیش از 600 نشریه بعد از چندین ماه از زمان مقرر قانونی صادر نشده است.

آزادیخواه همچنین در ادامه در تشریح نتیجه بررسی این سوال در کمیسیون فرهنگی بیان داشت: در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه شماره 534.74140 مورخ 29 آذر ماه سال 95 هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند که سوال فوق در جلسه دوازدهم بهمن ماه سال 1395 این کمیسیون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و نماینده سوال کننده مطرح شد.

وی در ادامه افزود: ابتدا حاجی‌دلیگانی در توزیع سوال خود عنوان داشت همان‌گونه که می‌دانید از سیاست‌های اعلامی این دولت توجه به آزادی بیان و احترام به صاحبان فکر، اندیشه، خرد و توجه به اصحاب رسانه و رشد کمی و کیفی نشریات و رفع محدودیت‌ها در این حوزه است لذا به چه دلیل علی رغم این سیاست‌ها و تعیین زمان مشخص از سوی قانون گذار، مجوز 600 نشریه واجد شرایط صادر شده است؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: بسته بودن فضا باعث از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود لذا شما موظفید ظرف سه ماه پاسخ متقاضی را بدهید.

آزادیخواه همچنین با اشاره به پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد به حاجی‌دلیگانی بیان داشت: اثر این همه نشریه چیست؟ انگیزه بسیاری از این تقاضاهای اخذ مجوز نشریه غیرتخصصی است. بعضی از نشریات فقط مجوز دارند و گاها تیراژی بسیار محدود دارند به همین علت در جلسه قبل هیئت نظارت بر مطبوعات طرحی مطرح شد که بر آن مبنا قرار است فعلا به صورت غیررسمی تا پایان سال مجوزی صادر نشود و در مورد مجوزهای صادر شده نیز بررسی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: به همین علت و از این به بعد در هنگام بررسی صلاحیت اخذ مجوز علاوه بر صلاحیت‌های اخلاقی، صلاحیت‌های حرفه‌ای نیز سنجیده می‌شود در این دوره بیش از همه ادوار قبل به متقاضیان نشریه مجوز داده شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به عدم اقناع سوال کننده از توضیحات وزیر کمیسیون تخصصی قلمرو سوال را ملی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار