نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت : تمرکز ما روی منطقه شادگان، هامون و سایر مناطق بحرانی است، این مناطق به آب و پشتیبانی آبی و کمک‌های بین‌المللی برای حل مشکل نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به تاثیر کمک‌های بین‌المللی در احیای دریاچه ارومیه گفت: در ارومیه تجربه خوبی داشتیم و اکنون تمرکز ما روی خوزستان و سیستان و بلوچستان است.

گری لوییس اظهار کرد: در ادامه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار به استان خوزستان سفر کرده‌ایم؛ 40 کشور کنار هم جمع شده‌اند تا مشکل را بررسی کنیم. ما به جمع‌بندی‌هایی در این زمینه رسیدیم و امروز به این استان آمدیم تا از نزدیک بازدیدی داشته باشیم و پس از بازگشت به تهران، کار در این زمینه را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: ما به خوزستان آمده‌ایم تا راه‌های فنی را برای مشکل گرد و غبار این استان پیدا کنیم. این راه‌حل‌ها، بسیار با کشورهای منطقه و کمک‌های بین‌المللی و جهانی، مرتبط است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: تمرکز ما روی منطقه شادگان، هامون و سایر مناطق بحرانی است. این مناطق به آب و پشتیبانی آبی و کمک‌های بین‌المللی برای حل مشکل نیاز دارند.

وی در پاسخ به این‌که تجربه خوبی از کمک‌های بین‌المللی برای احیای دریاچه ارومیه وجود دارد و آیا می‌توان به این کمک‌ها برای استان خوزستان امیدوار بود؟ عنوان کرد: بله، در ارومیه تجربه خوبی داشتیم و اکنون تمرکز ما روی خوزستان و سیستان و بلوچستان است.


انتهای پیام/م

راه‌های فنی برای مشکل گرد و غبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.