در کنکور سراسری امسال، ۷۶ هزار و ۶۰۸ داوطلب با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدمحسن تقوی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس اظهار کرد: در کنکور سراسری امسال، ۷۶ هزار و ۶۰۸ داوطلب در ۵ گروه آموزشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در استان فارس با هم به رقابت می‌پردازند و همانند پارسال بیشتر جمعیت داوطلبان در رشته تجربی هستند .

وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی داوطلبان آزمون سراسری در کشور و استان فارس نسبت به پارسال ادامه داد: در کل کشور ۱ میلیون و ۹۳ هزار و ۱۹۷ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ۶۵۷ هزار و ۶۱۳ داوطلب با حدود ۶۰ درصد زن و مابقی با ۴۳۵ هزار و ۵۸۴ داوطلب مرد هستند.

سیدمحسن تقوی با اشاره به اینکه درصد تعداد داوطلبان به تفکیک جنسیتی در استان فارس همانند کل کشور است افزود: در آزمون امسال ۴۸ هزار و ۱۸۳ داوطلب زن و ۲۸ هزار و ۴۲۵ داوطلب هم مرد هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس تصریح کرد: آزمون سراسری در ۳۵ شهر استان فارس همزمان با سراسر کشور، برگزار می‌شود و شهرهای شیراز، مرودشت، فسا، کازرون، جهرم و داراب به ترتیب بیشترین تعداد داوطلبان را داراست.

وی گفت: امسال در فارس ۷ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته ریاضی، ۹ هزار و ۲۵۱ نفر در رشته انسانی، ۳ هزار و ۸۹۲ نفر در رشته هنر، ۷ هزار و ۷۱ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۴۸ هزار و ۷۴۰ نفر در رشته تجربی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تقوی به آغاز دریافت کارت آزمون کنکور امسال از یکشنبه ۱۱ تیر اشاره کرد و گفت: داوطلبان برای دریافت کارت تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند.

 

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس اضافه کرد: داوطلبان تلاش کنند برای اطلاع از آخرین اطلاعات و اعلامیه‌ها روزانه به پایگاه داوطلبان به نشانی SANJESH.ORG مراجعه کنند و اگر این اشکالی در کارتشان ایجاد شده می‌توانند در شیراز به آدرس مرکز رفاهی خدماتی دانشگاه واقع در خیابان ساحلی غربی و در شیراز شهرستان‌های استان به مراکز مشخص شده که نشانی آن‌ها روی سایت در سازمان سنجش درج شده است مراجعه کرده و ایراد را رفع کنند.

تقوی ادامه داد: درهای سالن‌های امتحان راس ساعت ۷ در نوبت صبح و ۱۴ و ۳۰ دقیقه در نوبت عصر بسته خواهد شد به همین جهت داوطلبان با در دست‌داشتن کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی ملی و شناسنامه، به محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز از داوطلبان درخواست کرد از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافه شامل لوازم صوتی و تصویری، ارتباطی، کتاب، جزوه، لوازم محاسباتی و هرگونه وسیله الکترونیکی، کیف و ساک خودداری کنند.

وی گفت: لوازم مورد نیاز داوطلبان تنها کارت‌های شناسایی و ورود به جلسه، مداد و لوازم تحریر است.

انتهای پیام/ن

رقابت داوطلبان کنکور در کنکور سراسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار