منابع آگاه خبر دادند امیر قطر در پاسخ به مطالبات چهار کشور عربی، برای مهار تشدید بحران، نرمش بسیاری به خرج داده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رای الیوم، منابع آگاه خبر دادند امیر قطر در پاسخ خود به مطالبات چهار کشور عربی و برای مهار تشدید تنش و بحران با کشورهای همسایه خود نرمش بسیاری به خرج داده است.

 منابع آگاه اعلام کردند این انعطاف شامل موافقت با اخراج اعضای حماس، ساکت کردن شیخ یوسف قرضاوی و شاید مهاجرت وی به استانبول، ملزم کردن شبکه الجزیره به توقف تبلیغات ضد مصری و پرداخت جریمه به قاهره و قطع کل ارتباطات مالی با اخوان المسلمین و بیرون کردن برخی از رهبران کنونی آن از دوحه است.

 منابع آگاه همچنین درباره پاسخ به مطالبات ضد ایرانی کشورهای تحریم کننده قطر تاکید کردند دوحه متعهد شد که روابط خود با تهران را کاهش دهد، اما کاهش این روابط باید با تصمیم و موافقت همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اقا
۲۰:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۶
درمقابل تحریم مرد میخواد وایسته
کارهرکس نیست خرمن کفتن
Germany
ا.ک
۲۱:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
دوست عزیز فقط وایستادن نیست!
همه کشورها نیاز به روابط با همدیگه دارن و کشوری که نتونه با سیاستهای درست تعاملش رو با دنیا حفظ کنه دوستان و موافقان اندکی در کنارش باقی خواهند موند و اونوفت اگه به درستیه ایده ها و سیاستهاش هم پایداری و اصرار کنه دچار مشکل میشه، مثلا یه کشوری گندم و آرد رو که ابتدایی ترین نیاز مردمش هست رو نیاز به واردات داشته باشه و بگه من نیازی به تعامل با کسی رو ندارم روی پای خودم وایمیستم.
آخرین اخبار