یک شرکت هندی برای سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری به منظور توسعه میدان گازی «فرزاد بی» و ساخت تأسیسات مورد نیاز برای صادرات گاز مایع ایران اعلام آمادگی کرد.

پیشنهاد 11 میلیارد دلاری هند برای سرمایه‌گذاری در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی «ان‌دی‌تی‌وی»، شرکت نفت و گاز طبیعی هند (او‌ان‌جی‌سی) برای سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری در ایران به منظور توسعه میدان گازی «فرزاد بی» و ساخت تأسیسات مورد نیاز برای صادرات گاز مایع اعلام آمادگی کرد.

نارندرا کومار وِرما، مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری‌های خارجی او‌ان‌جی‌سی -بزرگترین شرکت اکتشافی هند- اظهار داشت این کمپانی حاضر است در قبال بازگشت منطقی سرمایه، 6 میلیارد دلار برای میدان گازی فرزاد بی و 5 میلیون دلار نیز برای ساخت تأسیسات موردنیاز برای صادرات گاز مایع طبیعی هزینه کند.

وِرما افزود کمپانی او‌ان‌جی‌سی خواستار بازگشت سرمایه‌ 18 درصدی از این پروژه است و شرکت‌های هندی نیز تمایل دارند تمامی گاز صادراتی ایران -از طریق این پروژه- را خریداری کنند. وی همچنین تصریح کرد: این بهترین پیشنهادی است که به آن‌ها (ایران) ارائه می‎‌دهیم و اکنون نوبت تصمیم‌گیری آن‌ها درخصوص قبول یا رد این پیشنهاد است.

 

انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری هند در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۶
اگر بخواهند مسئولین نفت همانند کرسنت با هند قرارداد ببندند و بعد مثل ترکیه به هند غرامت بپردازند تازه اگر هند مانند گذشته پولهای اندک خرید نفت و گاز خود به ایران را بلوکه کند این میشود قراردادی بدتراز قراردادهای دوره قاجار . امیدواریم چنین اتفاقی نیافتد
آخرین اخبار