هفتمین دوره طرح آمارگیری از گردشگران ملی در تبریز در حال اجراست.

اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در همایش آموزشی این طرح در تبریز اعلام شد: هدف از این طرح جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیتهای گردشگری خانوار از قبیل: تعداد سفر، محل اقامت، نوع وسیله نقلیه، هزینه‌های سفر، ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانواده مانند جنس، سواد، سن و وضعیت اشتغال گردشگران به منظور تهیه آمارهای گردشگری و برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور است.
مدیرکل دفتر فرهنگی بازرگانی و خدمات مرکز آمار ایران در این همایش گفت: صنعت گردشگری ۱۶ درصد جمعیت جهان را با ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار شامل می‌شود که معادل ۷ درصد ارزش صادرات و ۷ درصد واردات جهان است.
پیمان افزود: از هر گردشگر ۱۲۰۰ دلار معادل ۳۰ بشکه نفت دریافتی داریم و هدف گزاری کشور افزایش تعداد ۵ میلیون نفر گردشگر به ۲۵ میلیون نفر است.
وی خاطرنشان کرد:این آمار‌ها اهمیت موضوع گردشگری را نشان می‌دهد در حالی که ما هنوز نظام تصمیم سازی گردشگری نداریم.
مدیرکل دفتر فرهنگی بازرگانی و خدمات مرکز آمار ایران اضافه کرد: پایه‌های این نظام تصمیم سازی نظام جامع آماری گردشگری است تا به برنامه ریزی استراتژیک در زمینه گردشگری بر اساس اطلاعات و آمار بپردازد.
پیمان با بیان اینکه ۵۵ درصد خانواده‌های ایرانی سفر می‌کنند افزود متوسط سفر خانواده‌های کشور ۱۱۹ سفر است و سالانه حدود ۲۵۰ میلیون سفر در کشور صورت میگیرد.
وی گفت: ۱۳ درصد سفرهای ثبت شده در کشور مختص گیلان، ۱۱ درصد مازندران و ۹ درصد به مقصد خراسان رضوی است.
بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نقطه آغاز برای ما در توسعه گردشگری است.
این همایش تا ۱۳ تیر با حضور کارشناسان معاونتهای اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشور در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.