رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به افتتاح اولین بخش مراقبت هاى ویژه شیرخواران گفت: مرکز طبى کودکان ضریب اشغال تخت بالاى ٩٥ درصد دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا شروین بدو رئیس مرکز طبى کودکان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع تصویربردارى کودکان و نخستین بخش مراقبت هاى ویژه شیرخواران که صبح امروز در این مرکز درمانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در بیمارستان سى تى اسکن و رادیولوژى پیشرفته داشتیم اما کمبود بخش ام آر آى کودکان یک از دغدغه های ما بود که خوشبختانه برطرف شد.

رئیس مرکز طبی کودکان در خصوص جزئیات راه‌اندازی بخش‌های جدید این مرکز گفت: اولین ICU ویژه شیرخواران با ۱۲ تخت در مرکز طبی کودکان امروز افتتاح می‌شود تا فاصله‌ای که بین ۲ گروه سنی نوزادان و کودکان در حوزه مراقبت هاى ویژه وجود داشت، از بین رود. 

وى افزود: علاوه بر آن مرکز جامع تست ریوی، مرکز قلب جنین و مرکز جامع ارائه خدمات سرپایی نوروفیزیولوژی نیز امروز افتتاح می‌شود.

شروین بدو با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در این مرکز بیش از ۹۵ درصد است، گفت: با توجه به اینکه مرکز طبی کودکان محل ارجاع بسیاری از بیماران از سراسر کشور است، از نظر تخت مشکل داریم و چند برابر ظرفیت پذیرش بیمار داشته و اکنون این مرکز ۳۴۵ تخت بیمارستانی دارد، اما سعی کرده‌ایم این تعداد را افزایش دهیم.

رئیس مرکز طبی کودکان عنوان کرد: ماندگارى بیماران در بخش بسترى به طور میانگین ۵.۵ روز است که با وجود بیماران ارجاعى و افزایش جمعیت تهران تعداد تخت‌ها کافى نیست.

وی با اشاره به افتتاح اولین بخش مراقبت هاى ویژه شیرخواران اظهار کرد: مرکز طبى کودکان ضریب اشغال تخت بالاى ٩٥ درصد دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار