سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی و در راستای بهره‌وری مطلوب از گازهای تولیدی، میزان فلرینگ فازهای ۶، ۷ و۸ پارس جنوبی کاهش یافت.

کاهش میزان فلرینگ فازهای ۶، ۷ و۸ پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهزاد سالاری صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌ها در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این پالایشگاه عملیاتی شده اظهار داشت: با تدوین برنامه‌ها و پروژه‌‌های مختلف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تلاش متخصصان داخلی در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌ها در مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی انجام می‌شود افزود: پروژه‌های مختلف گازی در این مجموعه، بومی سازی شده و با اشراف کامل متخصصان، طرح‌های تدوین شده با تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی اجرایی می‌شود.

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به کاهش فلرینگ در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از هدر رفت گازها از فلر پالایشگاه‌های پارس جنوبی و پیشگیری از آلایندگی‌ها، پروژه کاهش فلرینگ در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی تدوین و اجرایی شد.

سالاری از کاهش 23 درصدی فلرینگ در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: سال گذشته پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی عملکرد مناسبی در حوزه کاهش آلایندگی‌ها داشته به‌گونه‌ای که سبب کاهش 23 درصدی میزان فلرینگ در پالایشگاه چهارم این مجتمع شده است.

وی با بیان اینکه کاهش فلرینگ سبب صرفه‌جویی گاز و کاهش آلودگی‌ها می‌شود افزود: کاهش مقدار مصرف گاز جارویی فلر به میزان 2 هزار و 600 متر مکعب در ساعت که سبب صرفه‌جویی معادل 14.1 میلیون متر مکعب گاز در سال شده از جمله پروژه‌های مهم کاهش فلرینگ انجام شده در این پالایشگاه است.

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی، با اشاره به صرفه‌جویی 7.5 میلیون متر مکعب گاز در سال تصریح کرد: حذف گاز فلرینگ واحد 104 این پالایشگاه سبب صرفه‌جویی 7.5 میلیون متر مکعب گاز در سال شده است.

سالاری،به کاهش میزان مصرف ویژه انرژی گاز در فازهای 6 و 7 و 8 اشاره کرد و گفت: این شاخص در سال 94 برابر 0.689 «GJ/T»بوده که در سال 95 به 0.59 «GJ/T» رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف کاستیک‌ها در سال گذشته 380 تن و میزان واش اویل نیز 490 تن کاهش داشته، اصلاح شبکه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با اصلاح شبکه آبرسانی 105 هزار متر مکعبی آب در سال گذشته صرفه‌جویی شد و با بازگردانی آب تصفیه 18 هزار متر مکعب در سال صرفه‌جویی در این بخش صورت گرفته است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.