مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از ثبت کاشت هندوانه در فهرست آثار طبیعی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی گفت: با توجه به منحصر بودن کاشت هندوانه دیم در کویر، دانش کاشت و برداشت این هندوانه ها در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می رسد.

وی ادامه داد: مهمترین تفاوت و ویژگی خاص هندوانه های دیم آران و بیدگل هدایت بذر هندوانه به سمت آب و تولید هندوانه ارگانیک بدون استفاده از کود شیمیایی است که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت و از کودهای شیمیایی استفاده می شود.

فتاحی گفت: کشت و برداشت هندوانه دیم از حدود ۳۰۰ سال پیش تاکنون اتفاق جالبی در منطقه کویری آران و بیدگل است که کشت این محصول با نیاز آبی زیاد بدون آبیاری و با روش دیم انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل هم گفت: پرونده ثبت ملی این دانش برای ثبت ملی مصوب شده است و در آینده ای نزدیک این اثر به ثبت ملی می رسد.

جواد صدیقیان افزود: برداشت هندوانه در دل کویر جاذبه ای است که برای اکثر گردشگران کویر مورد توجه واقع شده و به نظر می رسد، پدیده طبیعی کاشت و برداشت هندوانه در کویر در آینده نزدیک و در صورت تبلیغات مناسب برای جذب توریست به یکی از عجایب طبیعی دنیا تبدیل شود و بر جذابیت های همیشگی کویر بیفزاید.

 انتهای پیام/م

برداشت هندوانه در کویر جاذبه ای برای گردشگران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.