بیش از 40 واحد صنعتی و تولیدی دامغان به علت کمبود اعتبارات و عدم توازن تولید و فروش دچار مشکل و غیرفعال شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ اسماعیل عابدیان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان گفت: 44 واحد صنعتی و تولیدی دامغان به علت کمبود اعتبارات و عدم توازن تولید و فروش دچار مشکل و غیرفعال شده است.

وی با بیان اینکه در این واحدها 120 میلیارد تومان سرمایه دچار رکود شده است افزود: کاهش نقدینگی و افزایش میزان تسهیلات یکی از مهم‌ترین عوامل راکد شدن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی دامغان است.

عابدیان با اشاره به اینکه 800 کارگر دامغانی در این مسئله شغل خود را از دست دادند تصریح کرد: در این شهرستان 156 واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که 102 واحد از آن فعال و نیمه فعال است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان از پرداخت 14.5 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در دامغان اظهارداشت: 54 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان دامغان که دچار مشکل شدند برای دریافت تسهیلات به کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات این واحدها در دستور کار قرار دارد افزود: 16 واحد از این تعداد با تکمیل پرونده و مدارک موردنیاز به بانک‌ها معرفی و تسهیلات رونق تولید را دریافت کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه 33 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات برای این واحدها مصوب شده که با تکمیل مدارک می‌توانند آن را دریافت کنند گفت: مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دامغان در مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی و عدم وجود ضامن برای دریافت تسهیلات است.

انتهای پیام/م

بیش از 150 واحدصنعتی و تولیدی در دامغان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار