رهبر حزب کارگر انگلیس در جمع معترضان به سیاست‌های دولت این کشور اعلام کرد این حزب قصد دارد لندن را به برگزاری انتخابات پارلمانی دیگری وادارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، در جمع معترضان به سیاست‌های ریاضتی از عزم خود برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید خبر داد.

وی روز شنبه در جمع هزاران تن از معترضان به سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار انگلیس، که در مرکز شهر لندن تجمع کرده بودند، محافظه‌کاران را به دلیل رای مخالف به طرح حزب کارگر برای برداشته شدن سیاست‌های ریاضتی، به دورویی متهم کرد.

کوربین در جمع متعرضان گفت: «ما مردم هستیم، ما متحد و مصمم هستیم و قصد نداریم اجازه دهیم سیاست‌های ریاضتی ما را از هم جدا کند. ما از حمایت بیشتری برخوردار می‌شویم و قصد داریم هر چه زود‌تر، دولت را به برگزاری انتخابات دیگری واداریم.»

رئیس رهبر کارگر انگلیس همچنین از حزب حاکم محافطه‌کار به دلیل مخالفت با طرح حزب تحت رهبری وی برای لغو سیاست‌های ریاضتی و برداشتن سقف افزایش تنها یک درصد از حقوق کارکنان دولت، انتقاد کرد. وی درباره توافق حزب محافظه‌کار با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند برای تشکیل دولت گفت: «من به کارکنان بخش دولتی در ایرلند شمالی و جاهای دیگر گفتم هیچ توهمی درباره آن‌ها نداشته باشند، وقتی که آن‌ها برنامه ریاضتی را آغاز کردند، قصد داشتند آن را تا آخر ادامه دهند.»

وی همچنین محافظه‌کاران را به دلیل تمجید از عملکرد بخش خدمات اضطراری در حادثه گرنفل و حملات تروریستی اخیر، به دورویی متهم کرد و گفت، محافظه‌کاران در حالی از کارکنان این بخش تمجید کردند که روز پیش از از طریق مخالفت با برداشته شدن سقف افزایش یک درصدی حقوق کارکنان دولت، حقوق آن‌ها را کم کرده بودند.

معترضان به سیاست‌های اقتصادی سختگیرانه دولت، پس از راهپیمایی از مسیر خیابان رجنتز، برای شنیدن سخنان رهبر حزب کارگر در میدان پارلمان تجمع کردند.

معترضان دست‌نوشته‌هایی با خود داشتند که بر روی آن‌ها مضامینی درباره فاجعه آتش‌سوزی برج گرنفل و کاهش خدمات عمومی نوشته شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار