یکی از 5 نماینده مصری که برای شرکت در نشست سالانه منافقین به پاریس رفته بودند، اعلام کرد پس از مخالفت کشورش با این کنفرانس، از شرکت در آن انصراف داده است.

نماینده مصری حضورش در نشست منافقین در پاریس را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم، یکی از پنج نماینده مجلس مصر که این کشور از آنان به علت شرکت در نشست گروهک تروریستی منافقین تحقیق می‌کند، اعلام کرد به پاریس سفر کرده، اما پس از اطلاع از مخالفت مجلس مصر در این نشست شرکت نکرده است.

رای الیوم نوشت: مجلس مصر که جمعه گذشته مخالفت خود را با شرکت در کنفرانس مخالفان ایرانی (گروهک تروریستی منافقین) در پاریس اعلام کرده بود از پنج نفر از اعضای این مجلس که در این نشست شرکت کرده‌اند تحقیق می‌کند. انتظار می‌رود شورای دفتر نمایندگان مجلس متشکل از رئیس و دو نماینده از این پنج نفر تحقیق کنند.

بر اساس شیوه تحقیق، ابتدا به سخنان آنان گوش داده خواهد شد و سپس گزارشی درباره این تحقیق تهیه می‌شود و پس از آن درباره مسکوت نگه داشتن تحقیق یا تنبیه، تصمیم گرفته خواهد شد. بر اساس آئین نامه داخلی مجلس مصر، یکی از مهم‌ترین موارد برخورد با نمایندگان در چنین مواقعی، توبیخ و یا سلب عضویت از مجلس است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مصر، جمال عباس، مرتضی العربی، داود سلیمان، نعمان فتحی و بدری ضیف برای شرکت در نشست پاریس به فرانسه رفته‌اند.

هیچ یک از این نمایندگان توضیحی در این خصوص نداده‌اند، اما جمال عباس از نمایندگان مجلس مصر از حزب «مصری‌های آزاد» که یک حزب لیبرال و طرفدار نظام حاکم در این کشور است و برای تحقیق به مجلس معرفی شده، انصراف خود را از شرکت در این کنفرانس و بازگشتش را به مصر اعلام کرده است.

عباس به خبرنگاران گفته است: «پارلمان هیچ پیام رسمی یا اخطار دهنده که مبنی بر شرکت نکردن من در این کنفرانس باشد نفرستاد، اما پس از آنکه هواپیما به پرواز در آمد (این پیام به دستم رسید) که مجبور شدم به پرواز ادامه دهم.»

وی افزود از محل اقامتش در فرانسه از شرکت در این کنفرانس انصراف داد و در هیچ یک از فعالیت‌های این کنفرانس شرکت نکرد و به هیچ وجه در سالن برگزاری کنفرانس نیز حضور نیافت.

شماری از نمایندگان مجلس مصر در کنفرانس سال گذشته منافقین در پاریس شرکت کرده بودند که سلمان وهدان در صدر آن‌ها بود.

انتهای پیام/

نماینده مصری از شکست در نشست منافقین در پاریس انصراف داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۶
استکبار غربی کارش به جائی رسیده که به همراه شریک پلید سعودی اش از گروهم جنایتکاری که پرونده سنگین ترور بیش از 17000 نفر از مردم بیگناه ایران و بسیاری از مردم عراق را به صورت مفتوح دارد به دوستی و حمایت و به کار گیری از آن به عنوان داعش در کشورهای منطقه مبادرت می ورزد .
آخرین اخبار