طبق بازرسی از مجموع ۲۴۲۶ پرونده تخلف متشکله، واحد‌های خرده فروش با ۱۱۲۵ مورد و واحد‌های پخش با ۵ فقره پرونده تخلف، بیشترین و کمترین تعداد پرونده‌های تخلف متشکله را به خود اختصاص داده اند.

پایش و نظارت دقیق بر بازار شوینده‌ها

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با توجه به مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها پیرامون طبقه بندی انواع کالا و خدمات اولویت دار ، انواع پودرها و شوینده ها در گروه کالاهای اولویت دوم قرار داد و نظر به ضرورت رصد و پایش مستمر اقلام مشمول ، مراتب به سازمانها صنعت ، معدن و تجارت استانها ابلاغ شد تا به منظور پایش بازار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و برخورد با تخلفات تعزیری ضمن بازرسی از واحدهای تولیدی ، پخش ، عمده فروش و خرده فروش انواع پودرها و شوینده ها در سطح استان ، بر توزیع کالای یاد شده نظارت و با متخلفان برخورد قانونی بعمل آید. 
 
نتایج بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده طی سال 1395 حاکی است , 189 هزار و 613 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، پخش، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل 2426 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 799/096/964/7 توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت شده است.

در زمینه بازرسی از واحدهای فعال در تولید و توزیع پودر شوینده طی همین مدت ، از مجموع بازرسیهای انجام شده 706 مورد بازرسی به واحدهای تولیدی، 9416 مورد بازرسی به واحدهای پخش، 38721 مورد بازرسی به واحدهای عمده فروش ودر نهایت 140770 مورد به واحدهای خرده فروش اختصاص دارد.

همچنین بررسیها نشان می دهد که از مجموع 2426 پرونده تخلف متشکله در این بازه زمانی ، واحدهای خرده فروش با 1125 مورد و واحدهای پخش با 5 فقره پرونده تخلف ، بیشترین و کمترین تعداد پرونده های تخلف متشکله را به خود اختصاص داده اند. پرونده های متشکله جهت رسیدگی و انجام مراحل قانونی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

با تاکید بر این موضوع که تولید ،تامین و توزیع انواع پودر شوینده درسال 95 از وضع قابل قبولی برخوردار بوده و مشکل خاصی بروز نکرده ، برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ،هموطنان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی ، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی ، عرضه خارج از شبکه و ... می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان درسراسر کشور منعکس نمایند تا ضمن رسیدگی ، اقدام قانونی متناسب نیز بعمل آید.


انتهای پیام/

 

پایش و نظارت دقیق بر بازار شوینده‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار