ملک عبدالله دوم در سومین سفر خود به آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، با برخی از مقامات بلندپایه این کشور دیدار کرد.

پادشاه اردن برای سومین بار از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، به این کشور رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هاآرتص، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در سومین سفر خود به آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، با مقامات بلندپایه دولت آمریکا درباره روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

هاآرتص نوشت: ملک عبدالله همچنین در این سفر با جرد کوشنر، داماد ترامپ، که به تازگی از سفر به اسرائیل و دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین بازگشته است، گفتگو کرد.

پادشاه اردن بر دیدگاه قدیمی کشورش تاکید کرد مبنی بر اینکه پیشرفت در روند صلح به بهبود اوضاع منطقه کمک می‌کند.

سفارت اردن در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد ملک عبدالله در این سفر که به‌ دور از حضور رسانه‌ها برگزار شد با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، جیمز متیس، وزیر دفاع، و جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، دیدار کرد. گفتگوهای ملک عبدالله در واشنگتن علاوه بر روند صلح، بر مبارزه منطقه‌ای علیه تروریسم، اوضاع در سوریه و عراق متمرکز بود.

این سومین سفر پادشاه اردن به آمریکا از زمان ریاست جمهوری ترامپ بود. وی اولین رهبر در خاورمیانه بود که اوایل فوریه با ترامپ ملاقات کرد سپس یک بار دیگر در اوایل آوریل با وی دیدار کرد.

بر اساس بیانیه سفارت اردن، این بار نشست رسمی با رئیس جمهور آمریکا در برنامه سفری پادشاه اردن نبود. اگر چه دو طرف ماه گذشته تماس تلفنی داشتند که در آن ترامپ بر تعهد آمریکا به ثبات و امنیت اردن تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

ملک عبدالله دوم بار دیگر به واشنگتن رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار