نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران با فرصت بزرگی که در انتخابات 29 اردیبهشت خلق کردند در واقع بر اقتدار ، عزت و اعتبار کشور افزودند.

مهمترین فرصت را ملت ایران با شرکت بی نظیر در انتخابات آفریدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمدرضا تابش رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد گفت: مهمترین فرصت را ملت ایران با شرکت بی نظیر در انتخابات آفریدند و راه تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی و اصلاحات را در رسیدن به مردمسالاری و غلبه بر مشکلات تایید کردند.

 تابش  در مراسم تجلیل از اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی و فرزندش حجت الاسلام محمدعلی صدوقی امام جمعه فقید یزد گفت: مردم استان یزد با مشارکت 93.4درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و 87درصدی در انتخابات شوراها و سبقت گرفتن از سایر استانها بار دیگر درخشیدند.

وی افزود: از سوی دیگر با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هیات عالی نظارت و همکاری کارشناسان و همکاران این بخش و نیز هدایت های امام جمعه و استاندار یزد شاهد تایید 99.5درصدی کاندیداها وفق قانون و به دور از اعمال سلیقه بودیم که این عدد نیز رکودی بزرگ برای استان ثبت کرد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد با تقدیر از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات از صدا و سیما و رسانه ها و فرماندهای نظامی و انتظامی و سپاه تصریح کرد: تمامی فعالیت های این دوره از انتخابات با حضور یک قاضی ، یک وکیل و یک حقوقدان به صورت مستند شده و تنها بر مبنای مرّ قانون پیش رفت.

تابش با بیان اینکه انتخابات 29 اردیبهشت چند ویژگی خاص داشت اضافه کرد: تایید 99.5 درصدی نامزدها که منجر به مشارکت بالای مردم در انتخابات شد ، تغییر نیافتن نتایج انتخابات بعد از بازشماری برخی صندوق ها و حضور 32 درصدی بانوان در هیات نظارت برای نخستین بار از مهمترین این ویژگی هاست.
وی ادامه داد: در برخی شهرستان ها مانند ابرکوه تا 20درصد صندوق ها در انتخابات شوراها بازشماری شد ، در یزد 6 صندوق ، در زارچ چهار صندوق که هیچکدام تاثیری در نتایج نداشت و همه اینها بیانگر اجرای کامل قانون و رعایت اخلاق در تمامی مسیرهاست.

نایب رئیس فراکسیون امید در ادامه با انتقاد از برخی اتفاقات راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم ایران از یک آوردگاه ایمانی و مذهبی با خلوص و تقوا خارج شده و در این راهپیمایی جهانی شرکت کردند اما اتفاقاتی رخ داد که با سوابق ملت سازگار نبوده و در شأن و طراز مردم نیست.

تابش افزود: ملت ایران با فرصت بزرگی که در انتخابات 29 اردیبهشت خلق کردند در واقع بر اقتدار ، عزت و اعتبار کشور افزودند و نشان دادند مسیر این انقلاب و نیز اصلاحات ، راهی درست و تغییرناپذیر است.

وی با بیان حضور گسترده مردم در انتخابات شوراهای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: این حضور باشکوه نشان داد که مرحله جدیدی از قدرت مردم در سطوح ملی و محلی آغاز شده و در این شرایط باید وحدت کلمه و اتحاد بر تهدیدهای موجود در منطقه غلبه کنیم.

نماینده اردکان در مجلس تاکید کرد : در این شرایط باید با عقلانیت و وحدت کلمه بر فرصت ها افزوده و از تهدیدها کم کنیم و تفاهم بر سر مسائل ملی ، گفت و گو میان جناح های مختلف سیاسی و اجماع و مشارکت ملی برای حل مشکلات و چالش را انتخاب کنیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد بر لزوم توجه رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه از رأی و خواست ملت و اکثریت رأی دهندگان با رعایت حقوق اقلیت و رأی نداده ها تاکید کرد و گفت: بی توجهی به این ضرورت ها یک ضربه تاریخی است ضمن آنکه باید جایگاه رئیس جمهور منتخب ملت که از سرمایه ها و ذخایر بزرگ انقلاب و نماد و نماینده نیز است شناخته و محترم شمرده شود.

تابش افزود: هر گونه توهین به رئیس جمهور منتخب ، تضعیف اقتدار و اعتبار ملی ایران است و امیدواریم با کمک همه شخصیت ها و جناح های سیاسی و ملی این پدیده نامبارک و نگران کننده پایان یابد و همه تلاش ها در مسیر خدمت خالصانه به مردم همراه با وحدت و همدلی معطوف شود.

این مسئول یادآور شد: مسائل و مشکلات زیاد است با این حال مردم ایران از روی آگاهی در راهپیمایی ها و انتخابات شرکت می کنند و آرمان های خود را در این انقلاب می بینند به همین دلیل مسئولان باید برای رفع مشکلات آنها و حمایت مقتدرانه از انقلاب اسلامی پاسخ دهند چون تاریخ همیشه قضاوت های بیرحمانه داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: راه حل مشکلات هم در پیش گرفتن عقلانیت ، اتکا به تخصص و علم همراه با وحدت و همدلی و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تداوم موفقیت های انقلاب اسلامی به عنوان کانون ثبات در منطقه است که باید مدنظر همه گروهها باشد.

تابش نماینده اردکان و رئیس پیشین مجمع نمایندگان استان یزد در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که روز 29 اردیبهشت امسال همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد ، ریاست هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای استان را بر عهده داشت.

انتهای پپام/ ی

مهمترین فرصت را ملت ایران با شرکت بی نظیر در انتخابات آفریدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار