فرماندار رفسنجان خواهان توجه بیشتر به رعایت عفاف وحجاب در جامعه شد وگفت: گلایه های مردم در زمینه عفاف و حجاب زیاد است و باید به این مهم توجه کنیم.

فرهنگ لباس ایرانی در مراکز آموزشی لحاظ شودبه گزارش  حمید ملانوری در جلسه امروز صیانت از امنیت عمومی ، حقوق شهروندی و حجاب و عفاف گفت: فضاهای عمومی و خصوصی تعاریف خاص خود را دارند مهم است که هر جامعه نسبت به ارزش ها و برنامه هایش مدیریت شود.

وی افزود: گاهی اوقات از برخی مسائل تعریف خودمان را داریم و توجیه های فقهی موجب می شود به لحاظ رفتاری و نه اعتقادی جامعه را متزلزل می کند؛ دستگاههای فرهنگی، آموزشی و متولیان فرهنگ و مذهب باید همه موجودیت خود را برای انجام یک کار فرهنگی خوب در نظر بگیریم.

ملانوری تصریح کرد: برخی مانکن ها چهره زیبایی را در ویترین مغازه ها ندارد و نباید در معرض دید همگان قرار داشته باشد.

وی به روز ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: گلایه های مردم در زمینه عفاف و حجاب زیاد است و باید به این مهم توجه کنیم.

فرماندار رفسنجان گفت: حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست و مردان را نیز شامل می شود و توجه تنها نباید معطوف به عده ای بانوی بد حجاب شود.

وی تصریح کرد: اگر آسیبی امروز متوجه جوانان است در دوران های بعدی می تواند کل جامعه را متلزل کند؛ می توان موضوع را به نحوی مدیریت کرد تا حساسیت های جامعه به این موضوع کم شود و ویترینی طراحی کرد که هم جذاب و در عین حال این مسائل را نداشته باشد.

حسینی پور مدیر آموزش و پرورش نیز پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه و بحث حجاب در آموزشگاههای علمی آزاد از جمله زبان بیان داشت: در گذشته این کلاس ها مختلط برگزار میشده است و الان بصورت زوج و فرد است و در داخل اموزشگاههای نیز حجاب بصورت کامل رعایت می شود.

وی در ادامه بر فرهنگ سازی بحث حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: بایستی فرهنگ استفاده از لباس ایرانی و اسلامی در جامعه ترویج یابد و همه ارگان های متولی فرهنگ بایستی در این امر سهیم باشند.

ایمان محمدآبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز با بیان اینکه انجام مصوبه طراحی الگوهای متعدد مناسب برای ویترین ها مغازه های مستلزم هزینه است تصریح کرد: پیگیری های لازم صورت گرفته اما در این کار جدیت نبوده و عملی نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار