شناسایی باند مافیای گندم در گلستان

باند مافیایی خرید وفروش گندم در استان گلستان شناسایی و کشف شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان ؛ دادستان علی آباد کتول در این باره گفت: اعضای این باند سودجو در این سهرستان شناسایی شده اند.


جمشیدی افزود؛ این باند سودجو ۵۰۰ برابرکشاورزان گندمکار پول کاذب بدست آوردند.


وی گفت: ارقام مالی که این افراد از این راه حصول کرده اند بیش ازمیلیارد‌ها تومان است.

رمضان جمشیدی گفت: این افراد گندم‌های سن زده از سال‌های قبل و ضایعات گندم‌های بذری را از انبار داران به قیمت کم می‌خریدند و با نرخ تضمینی به مراکز خرید گندم تحویل می‌دادند و میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.

دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول گفت: اعضای این باند زمانی لو رفتند که قصد داشتند دو محموله بیش از ۴۰ تنی را به مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان تحویل دهند.

جمشیدی قادیکلایی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در مراکز دولتی خرید گندم، یک نفر به عنوان نماینده دادستان مستقر کردیم که شناسایی این باند نیز حاصل تلاش این نماینده است.

وی گفت: تا کنون دو نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند که هردو دلال هستند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان علی آباد کتول تاکید کرد؛ در این زمینه نظارت جدی قوه قضائیه بر مراکزخریدگندم در دستور کار قرار گرفته است.


خرید و فروش و دلالی محصولات به خصوص گندم در گلستان که دومین تولید کننده کشور است در سال‌های اخیر سود این محصول استراتژیک را به جای کشاورز، روانه جیب دلالان کرده است.


برخی دلالان با خرید پیش از موعد و زیر قیمت خرید تضمینی دولت و البته با شرط پرداخت نقدی محصول به چرخه تولید و اقتصاد کشور آسیب می‌زنند.

 

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار