سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان گفت: فرصت «بی باک» کم بود و نمی توانست در مسابقات جهانی کره جنوبی معجزه کند.

رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جهانی کره جنوبی بیان کرد: دنیای تکواندو تغییر کرده است و تمام کشورها برای رسیدن به مدال طلا جهان در حال تلاش هستند و تکواندوکاری پیروز است که بیشترین تلاش و کمترین اشتباه را داشته باشد.

وی اظهار داشت: بی باک مهره جوانی بود که تجربه لازم را برای هدایت تیم در این رقابت ها نداشت و باید فرصت زمانی به سرمربی داده شود تا در رقابت ها به نتیجه برسد.

مهدی بی باک به بی تجربگی اش باخت

مهماندوست افزود: نباید بر روی کادر فنی و بازیکنان ایران فشار وارد کرد و هر فردی که هدایت تیم را می پذیرد نیاز به زمان دارد. فرصت بی باک کم بود و نمی توانست در این مسابقات معجزه کند. اگر من هم به تیم ملی برگردم نمی توانم در زمان کوتاه موفق عمل کنم.

وی درمورد عملکرد تیم خود در رقابت های جهانی عنوان کرد: تکواندو به دلیل اینکه در المپیک حضور دارد سطح تمام رقابت ها بالا است و در این دوره از مسابقات جهانی شاهد تقسیم شدن مدال ها در بین کشورها بودیم و هر مسابقه برای بازیکنان حکم فینال را داشت.

وی ادامه داد: تکواندوکارانی که رنکینگ جهانی دارند در این رقابت ها قرعه راحت تری داشتند و کار کسب مدال برای آنها آسان تر بود. متاسفانه در جمهوری آذربایجان تعداد تکواندوکاران کم است و هنوز تمام بازیکنان ما رنکینگ را کسب نکردند و به همین دلیل نتوانستیم خیلی خوب عمل کنیم.

سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان افزود: البته دلایلی که ذکر کردم نمی تواند توجیه مناسبی برای باخت ملی پوشان جمهوری آذربایجان باشد. نفرات تیم ما اشتباهات زیادی داشتند و در جریان مبارزه برخی ها به حرف من گوش ندادند.

مهماندوست افزود: البته کشورهای ایران،کره جنوبی، روسیه و اسپانبا از مدعیان قهرمانی بودند و با این وجود قرار گرفتن در مکان چهارم دنیا برای تیم ما نتیجه راضی کننده ای است.

وی تصریح کرد: محدودیت بازیکنان باعث شده که تیم ما با تعداد نفرات خاصی در تمام رقابت ها حضور داشته باشد و این موضوع فشار و خستگی زیادی را بر روی تیم قرار داد و در نهایت تنها میلاد بیگی توانست مدال طلا را کسب کند و دیگر ملی پوشان در راند طلایی و لحظات آخر نتیجه را واگذار کردند.

اعتمادی به مسئولان فعلی فدراسیون تکواندو ندارم

سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان درمورد بازگشت به تیم ملی ایران عنوان کرد: همه می دانند که در شرایط فعلی این کار غیر ممکن است. نمی توانم با فضای فعلی فدراسیون تکواندو کار کنم چرا که اعتمادی به مسئولان فدراسیون ندارم. دین خود را به تیم ملی ایران ادا کردم و همه دیدند که با من چگونه برخورد شد. 2 سال خانه نشین بودم. نمی خواهم خاطرات تلخ گذشته را تکرار کنم.

مهماندوست در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی تکواندو ایران بتواند آرامش گذشته را پیدا کند و نتیجه لازم را بدست آورد و از پتانسیل های موجود در تکواندو به نحو احسن استفاده شود تا باز هم شاهد درخشیدن تکواندوی ایران در رقابت های جهانی باشیم.

انتهای پیام/

بی اعتمادی مهماندوست به پولادگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار