رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری از افزایش غیرقابل تحمل تیراندازی در ایالت شیکاگو انتقاد کرد.

ترامپ: جنایت در شیکاگو به حدی رسیده که باید نیروهای فدرال را به آنجا بفرستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح جمعه اعلام کرد قصد دارد نیروهای فدرال را برای کمک به مهار جرم و جنایت در شیگاگو به این شهر اعزام کند.

ترامپ در توییتی در این خصوص نوشت: «جنایت و کشتار در شیکاگو به حدی گسترش یافته که مجبورم نیروهای فدرال را برای کمک به آنجا بفرستم. 1714 مورد تیراندازی در سال جاری در شیکاگو رخ داده است!»

وزارت دادگستری آمریکا نیز اواخر روز جمعه بیانیه ای را از سوی «جف سشنز» وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور منتشر کرد که در آن اعلام شد یک گروه جدید برای مقابله با گسترش خشونت با اسلحه در شیکاگو تشکیل خواهد شد. طبق این بیانیه 20 مامور از «اداره مبارزه با قاچاق الکل، تنباکو، وقوع تیراندازی و انفجار» به شیکاگو اعزام می شوند. همچنین دادستان های فدرال موظف به تمرکز بر رسیدگی به ارتکاب جرایم با اسلحه در این شهر خواهند شد».

سشنز همچنین در بیانیه خود تلاش های دولت ترامپ برای تحت فشار قرار دادن شهرهایی که به مهاجران پناه می‌دهند و متعهد ساختن آنها به حفاظت از جان شهروندان آمریکایی را برجسته کرد. او در این خصوص گفت: «این شهرها و ایالت ها باید به جای حمایت از بیگانه‌های جنایتکار از شهروندان حفاظت کنند».

در ادامه‌ بیانیه سشنز آمده است: «دولت ترامپ اجازه نمی دهد این خون و خونریزی ادامه پیدا کند.ما این سطح از خشونت را نمی پذیریم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار