ظرفیت سیلو‌های استان قزوین تا پایان امسال، ۱۱۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مجوز تاسیس ۴ واحد سیلو‌ی ذخیره غلات به ظرفیت ۱۱۰ هزار تن در شهرستان‌های آبیک، البرز و تاکستان صادر شده است.

علی اکبر متقی فرد افزود: در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی گندم استان ۳۰۰ هزار تن است که با بهره برداری از سیلو‌های جدید این میزان به ۴۱۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

متقی فرد افزود: همچنین با بهره برداری از این واحد ها، زمینه اشتغال ۴۰ نفر در منطقه فراهم می‌شود.

وی؛ میزان سرمایه گذاری ثابت طرح احداث سیلو در این ۴ واحد را ۱۸۰ میلیارد ریال بیان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: فاز اول سیلوی شرکت شمس آذر به ظرفیت ۱۵ هزار تن، اول تیر افتتاح شد و فاز دوم این شرکت به ظرفیت ۱۵ هزار تن نیز تا پایان این ماه به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به مراحل ساخت و احداث سیلوی ذخیره سازی گندم شرکت زرین دانه مسعود در روستای کوچار شهرستان البرز اشاره کرد و افزود: فاز اول سیلوی این واحد به ظرفیت ۱۰ هزارتن به بهره برداری رسیده است واز فاز دوم نیز به ظرفیت ۲۰ هزار تن تا پایان مرداد بهره برداری می‌شود.

به گفته متقی فرد، همچنین پروژه احداث دو واحد سیلوی ذخیر ه سازی متعلق به شرکت کیمیا خوشه حصار به ظرفیت ۳۰ هزار تن در شهرستان آبیک و شرکت آرد فرد تاکستان به ظرفیت ۲۰ هزار تن در شهرستان تاکستان نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.