دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: اقدام آمریکا برای مصادره بنیاد علوی خلاف حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است.

"الهام امین‌زاده" دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدام آمریکا برای مصادره بنیاد علوی بدون هیچ دلیل و مستند قانونی، اظهار داشت: اموال یک کشور صرفا متعلق به دولت نیست بلکه اموالی همچون بنیاد علوی متعلق به ملت ایران است.

وی ادامه داد: آمریکا بدون مستند و براساس ادعاهای بعضی اتباع این کشور در مورد اقدامات تروریستی که عاملان آن مشخص نیست و به صورت حدسی اعلام می‌کنند که ممکن است ایران این کار را انجام داده باشد، احکامی صادر می‌کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: طی چند روز گذشته هم شاهد بودیم که می‌خواستند روی اشیاء باستانی کشور که هویت فرهنگی و متعلق به تمامی نسل‌های ایرانی است، نظر بدهند.

امین‌زاده با بیان اینکه صدور حکم در مورد بنیاد علوی خلاف حقوق بین‌المللی و حقوق بشر است، گفت: اینگونه اقدامات حقوق شهروندان ایرانی را تحت شعاع قرار می‌دهد و بنا بر دلایلی صورت می‌گیرد که احکام مستندی برای آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: بر فرض مثال اگر حکمی هم وجود داشته باشد، نمی‌توانند متعرض اموال ملت ایران شوند. در حقوق بین‌الملل اموال، دارایی‌ها و حساب‌های بانکی ملت‌ها، از دستبرد و دست‌اندازی دیگر دولت‌ها مصون است.

امین‌زاده پیرامون اقدام دولت برای جلوگیری از مصادره بنیاد علوی، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد دادم که از طریق سازمان بین‌المللی یونسکو که متولی حفاظت و حمایت از آثار فرهنگی ملت‌ها است، اقدام کند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: می‌توان اقدامات مختلف دیگری هم از طریق سازمان ملل متحد در مجمع عمومی انجام داد که پیشنهاد این موضوع در این هفته تقدیم دولت می‌شود.

انتهای پیام/

مصادره بنیاد علوی حقوق شهروندان ایرانی را تحت شعاع قرار می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار