شهردار و رئیس پلیس نیویورک آمریکا اعلام کردند تیراندازی اخیر در بیمارستانی در این شهر، که بر اثر آن 2 تن کشته شدند، تروریستی نبوده است.

رد احتمال تروریستی بودن تیراندازی در بیمارستانی در نیویورکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌دو مقام ارشد شهر نیویورک شامگاه جمعه خبر تیراندازی در یک بیمارستان را در این شهر تایید و اعلام کردند در این تیراندازی یک پزشک کشته شد و ۶ نفر دیگر هم به شدت زخمی شدند و فرد ضارب هم خودکشی کرد.

بیل ده بلزیو، شهردار، و جیمز اونیل، رئیس پلیس شهر نیویورک، تصریح کردند فرد ضارب، خود از پزشکان سابق بیمارستانی در محله برانکس بود. این دو مقام ارشد نیویورک، تروریستی بودن این حادثه را رد کردند.

به گفته این مقامات، فرد ضارب که هنوز هویت وی فاش نشده است، با روپوش سفید پزشکی و همراه با یک مسلسل وارد بیمارستانی به نام «بیمارستان لبنان» شد و به سمت مردم شلیک کرد. بیمارستان «لبنان» که هزار تختخوابی است، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های محله برانکس نیویورک محسوب می‌شود.

ماموران پلیس بلافاصله محله را محاصره و افرادی مسلح را به پشت‌بام ساختمان‌های مجاور اعزام کردند و به جستجوی طبقات بیمارستان پرداختند.

جیمز اونیل گفت «جسد فرد ضارب که ظاهرا خودکشی کرده بود و نیز جسد یک پزشک دیگر -که یک زن بود- در طبقه هفدهم بیمارستان پیدا شد،»

بیل ده بلزیو نیز افزود: «خوشبختانه این حادثه یک اقدام تروریستی نبود بلکه ظاهرا یک مسئله کاری و شخصی بود که البته این مسئله، از میزان غم‌انگیز بودن حادثه چیزی نمی‌کاهد.»

این حادثه غم‌انگیز، علاوه بر زیر سوال بردن امنیت در بیمارستان‌ها، بار دیگر بحث جنجالی حمل سلاح در کشور آمریکا را نیز داغ می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

تیراندازی در بیمارستان «لبنان» نیویورک تروریستی نبوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار