رییس پلیس راه خوزستان راهکارهایی را به منظور جلوگیری از واژگونی خودرو در پیچ جاده‌ها ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان در در این خصوص گفت: شماری از رانندگان، سرعت وسیله نقلیه خود را قبل از رسیدن به پیچ جاده تنظیم نمی‌کنند و بنابراین با سرعت زیاد وارد پیچ جاده می‌شوند و سپس به طور ناگهانی اقدام به ترمز کرده و یا اینکه بدون گرفتن ترمز با همان سرعت بالای قبلی به حرکت خود ادامه می‌دهند که در هر دو حالت احتمال واژگون شدن خودرو افزایش می‌یابد.

 

وی در ادامه به تشریح علل افزایش احتمال واژگون شدن خودور در 2 حالت یادشده پرداخت و اذعان داشت: یکی از این دلایل این است که در هنگام ترمز، چرخ‌ها در حالت قفل شدن قرار می‌گیرند و بنابراین مسیر به صورت مستقیم طی و خودرو از جاده خارج می‌ گردد.

 

دولتشاهی خاطرنشان کرد: دلیل دیگری که در این زمینه مطرح است، این است که در هنگام ادامه حرکت با سرعت زیاد اولیه، به علت عدم تطابق سرعت با قوس پیچ و غالب شدن نیروی گریز از مرکز بر حرکت دورانی، خودرو از جاده خارج می‌شود.

 

رییس پلیس راه خوزستان در خصوص راهکار جلوگیری از واژگونی خودرو در پیچ جاده‌ها، اذعان داشت: قبل از رسیدن به پیچ جاده، باید بتدریج سرعت خودرو را کاهش داده و با سرعت مناسب و مطمئنه وارد پیچ و از آن عبور شود. باید توجه داشت که یکی از آیتم‌های نشان‌دهنده میزان مهارت رانندگان، عبور آرام و بی‌خطر با سرعت‌ مطمئنه از پیچ است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۶
خسته نباشن خیلی راهکار خوبی بود یه وقت خدایی نکرده غش نکنن این برادر بزرگوارمون
United Arab Emirates
saeed
۰۸:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
خسته نباشی سرهنگ؟