زهرا شایسته‌فرد گفت: چرا یک نویسنده باید بدون پشتوانه باشد؛ آن هم نویسنده‌ای با گرایش آسیب‌های اجتماعی می‌نویسد.

چرا یک نویسنده باید بدون پشتوانه باشد؟!زهرا شایسته فرد رمان نویس، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات بیمه‌ای خود گفت: تقریبا چهار، پنج سال پیش به بیمه هنرمندان مراجعه کردم. انتشار 2 کتاب از شرایط بیمه شدن بود. اما در آن زمان ده عنوان کتاب از من منتشر شده بود.

وی افزود: هنگامی که به بیمه مراجعه کردم، به من گفتند به دلیل وقفه ای که در پرداخت هزینه بیمه افتاده است، باید دوباره تمام دوندگی ها و هزینه ها را برای بیمه شدن بکنم تا بتوانند دوباره مرا بیمه کنند. گلایه ام این است؛ چرا یک نویسنده باید بدون پشتوانه باشد. آن هم نویسنده ای که یک رمان با گرایش آسیب های اجتماعی دارد و همچنین درباره دفاع مقدس رمان نوشته است. من هیچ حامی نداشتم. نویسنده باید حمایت شود.

این نویسنده با اشاره به خود به عنوان کسی که اسمش نویسنده است و هم اکنون تدریس می کند و کارهای فرهنگی انجام می دهد، اظهار داشت: چرا به خاطر یکی، دو سال وقفه در پرداخت هزینه بیمه، باید دوباره کارهای بیمه ام را انجام بدهم؟ یک نویسنده باید از کجا حمایت شود؟! در این دوره زمانه کباب فروشی بیش از کتابفروشی درآمد دارد. هم اکنون فرهنگ ما ضایع می شود. نویسنده و نسل جوان حمایت نمی شود، حتی انگیزه ای هم برای جوان ها نمی ماند.

شایسته فرد در پایان گفت: زمانی با فردی صحبت می کردم؛ از من شغلم را پرسید.من به وی گفتم نویسنده هستم. گفت شغلت چیست؟ نویسندگی فقط یک تفنن شده است. ما از نسل فردوسی هستیم و از آنهایی هستیم که هزار و یک شب را نوشتند. باید هم نویسندگی را یک تفنن بدانند؛ دغدغه نان نمی گذارد، ذهن نویسنده برای نوشتن آزاد باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار