سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح گزارش جلسه مشترک کمیسیون متبوع خود با شورای تامین استان خراسان رضوی پرداخت.

گزارش جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با شورای تامین استان خراسان رضویسید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح گزارش جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شورای تامین استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: در این جلسه ابتدا معاون سیاسی استانداری توضیحاتی پیرامون مسائل کلی استان اعم از جمعیت موضوعات اقتصادی اجتماعی سیاسی و فرهنگی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این جلسه مدیرکل اطلاعات استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرماندهی مرزبانی استان، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه خراسان، فرمانده قرارگاه ارتش جمهوری اسلامی در استان، دادستان مرکز استان و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، گزارشی از موضوعات فعالیت‌های حوزه مربوط به خود را ارائه کردند.

وی با اشاره به توضیحات ارائه شده از سوی مسئولین مربوطه بیان داشت: مسائل امنیتی استان، ظرفیت فعلی کمک‌کننده به حوزه امنیتی استان، تهدیدات امنیتی مسائل و موضوعات مرزبانی و مسئولیت ها و نحوه مدیریت آنها، حاشیه نشینی مشهد، دلایل و مشکلات آن، مشکلات موسسات مالی، ضرورت تقویت بنیه دفاعی انتظامی و مرزبانی، اشکالات و نواقص قانون ویژه در آیین دادرسی مصوب سال ۹۲ مهمترین محورهای مطرح شده از سوی مقامات مذکور بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، جمالی نوبندگانی، کریمی قدوسی، کواکبیان، فلاحت پیشه، خانم چنارانی، نانواکناری، رضایی، برزگر و شخص بنده از اعضای کمیسیون حضور داشتیم، که بروجردی رئیس کمیسیون، از استاندار، اعضای شورای تامین استان و خانم چنارانی که موجب حضور شدند تشکر کرد.

به گفته نقوی حسینی، بروجردی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید، باید طراحی نوین امنیتی جدیدی برای حفظ امنیت ملی کشور و کلیه دستگاه ها، مراکز تجمع جمعیتی و اماکن عمومی صورت پذیرد، و دوم اینکه باید منشاء تروریسم و مراکز تروریسم پروری را خشکاند چون تروریسم پرورده چنین مراکزی است و سوم اینکه امنیت آب و توزیع عادلانه آن مورد توجه قرار بگیرد.

بروجردی با تاکید بر اینکه کمیته امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی نیز با همین هدف تشکیل شده، به موضوع امنیت سایبری پرداخت و گفت: الان همه توطئه ها، تهدیدات و اقدامات امنیتی در برابر دشمنان جمهوری اسلامی، از پایدارترین امنیت برخوردار است، اما نباید اجازه دهیم، که حتی یک حادثه هم رخ دهد.

نقوی حسینی گفت: در ادامه این جلسه فلاحت پیشه، کواکبیان، خانم چنارانی، برزگر، جمالی و نوریان اظهار نظر کردند و به جهت فرصت کم، امکان اظهار نظر برای سایر اعضا فراهم نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در بخش انتهایی جلسه استاندار استان ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون و تشکر از حضور آنها درخواست کرد که گروه‌های تخصصی از کمیسیون به استان سفر کنند و مسائل را جزئی‌تر پیگیری نمایند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خدا را شاکریم علیرغم همه تهدیدات و مسائل سوء و حاد امنیتی منطقه جمهوری اسلامی دارای امنیتی کم نظیر است، خاطرنشان کرد: سیاست های امنیتی در شرایط فعلی تغییر کرده و مردم حتی یک اتفاق غیر امنیتی را هم تحمل نمی کنند، چنانچه دراستان خراسان رضوی اهل سنت همراه نظام و انقلاب هستند و در کنار شیعیان، با آرامش زندگی می‌کنند.

وی افزود: ما تلاش کردیم مشکلات ساختاری و حقوقی موسسات مالی و پولی و اقتصادی مثل پدیده را حل کردیم ولی برخی نیازمند اصلاح قوانین است.

گفتنی است: خانم چنارانی، نماینده نیشابور و میزبان کمیسیون در این جلسه گفت: یکی از تهدیدات امنیتی مشکلات کارخانجات و صنایع، از جمله کارخانه کارتن پاژ است که معضلات شدیدی ایجاد کرده و باید استاندارد همت کند و آن را حل نماید.

انتهای پیام/

جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شورای تامین استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار