شهردار اردبیل گفت: زیرسازی بخش مهمی از اصلاح معابر است و اقدامات اصولی در این زمینه عمر آسفالت را تا حد مطلوبی بالا می برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در تشریح مراحل اصولی آسفالت ریزی زیربنایی افزود: یکی از دلایل تخریب آسفالت، زیرسازی نامطلوب آن است که به دلیل استفاده از مواد مصرفی با کیفیت پایین در بخش زیرین یا پایه، عمر آسفالت کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: آسفالت ریزی اصولی با مصالح استاندارد و اصلاح زیرسازی معابر از هدر رفت سرمایه جلوگیری کرده و عمر آسفالت را به حداکثر می رساند .

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه زیرسازی و آسفالت ریزی اصولی در اولویت کاری مدیریت شهری است بیان کرد: از این رو آسفالت ریزی های انجام شده در سطح شهر اردبیل با توجه به اصول مهندسی و زیرسازی صحیح در حال انجام است.

لطف اللهیان عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی را در 6مرحله تمیزکاری مسیر، برداشت آسفالت تخریب شده در مسیر توسط کاتر، بادگیری، قیرپاشی،آسفالت ریزی و غلتک عنوان کرد.

وی گفت: لایه های آسفالتی، بعد از پخش، باید به منظور تحمل بارها، توزیع بهتر فشارهای وارده و نیز ایجاد یک سطح صاف و هموار، متراکم شوند. در نتیجه تراکم، لایه ها به هم می چسبند تا یک سازه متراکم و بدون درز تشکیل شود و در مقابل نیروهای برشی حاصل از ترافیک بهتر عمل کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه با کم شدن فضای خالی در آسفالت، مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی و نیز فرسایش بیشتر شده و باعث دوام بیشتر آسفالت خواهد شد افزود: با کاهش ناهمواری سطح، ایمنی ترافیک و راحتی رانندگی بیشتر می شود و بار ضربه ای ترافیک برروی آسفالت کم می گردد.

لطف اللهیان  گفت : در آسفالت ریزیهای انجام شده، پس از پخش آسفالت به وسیله فینیشر، اطوی اولیه قشر پخش شده توسط فینیشر، و اطوی ثانویه توسط غلتک چرخ فلزی انجام می شود.

وی افزود :کوبیدن نهایی قشر آسفالت توسط غلتک لاستیکی با وزن مناسب، تا حصول تراکم لازم انجام می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار