مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در مجموع از سال گذشته تا به امروز برای 291 نفر از زنان مبتلا به بلای‌خانمان‌سوز اعتیاد از طریق مراکز درمانی ارائه خدمات و درمان شده‌ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص ارائه خدمات به زنان مبتلا به اعتیاد و بحث اشتغال بهبود‌یافتگان، گفت: در مجموع از سال گذشته تا به امروز برای 291 نفر از زنان مبتلا به بلای‌خانمان‌سوز اعتیاد از طریق مراکز درمانی ارائه خدمات و درمان شده‌ است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بهبودیافتگان ۸۰ نفر مربوط به سه ماهه سال جدید، است: افزود: سال گذشته ۲۱۱ زن معتاد در 2 کمپ استان آذربایجان‌شرقی درمان قطعی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به خدمات دیگر بهزیستی در رابطه با درمان معتادان، گفت: بهزیستی با سه رویکرد درمان، توانمندسازی و پیشگیری اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته برای یک هزار و ۴۵۰ نفر معتاد پاک شده، اشتغال‌زایی صورت گرفته است، اضافه کرد: اشتغال برای افراد درمان شده با اعطای وام بدون بهره و یا مهارت‌آموزی آنها صورت می‌گیرد که اکثراً در کارگاه‌های اطراف کمپ یا در سایر مشاغل مشغول به‌کار هستند.

ارشدزاده با اشاره به 2 کمپ فعال ترک اعتیاد زنان استان، خاطر نشان کرد: کمپ بانوان مراغه و کمپ فرشته تبریز در حال حاضر برای زنان مبتلا به اعتیاد استان در راستای ترک اعتیاد خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز هر شهرستان اقدام به ایجاد کمپ ترک اعتیاد بانوان می‌کنیم که خوشبختانه در سایر شهرهای استان برای بانوان احساس نیاز به کمپ وجود نداشته است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه طبق آمار کشوری ۱۰ درصد معتادان را زنان تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی 50 هزار معتاد در استان وجود دارد که 10 درصد از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند و این برای استانی که در رتبه 24 کشوری در رابطه با اعتیاد قرار دارد، آمار تکان دهنده‌ای است.

وی افزود: با ایجاد خانه‌های درمان و انجام سه رویکرد بهزیستی در راستای درمان، پیشگیری و توانمند‌سازی وضعیت استان از نظر معتادان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.