باید شرایط برابری برای تولیدات کارآفرینان ایران با دیگر رقبای خارجی ایجاد و ظرفیت تولید و فعالیت استارتاپ‌های اشتغالزا در کشور فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گلوگاه کارآفرینی در کشور را شتاب‌دهنده‌ها دانست و گفت: باید شرایط برابری برای تولیدات کارآفرینان ایران با دیگر رقبای خارجی را ایجاد و ظرفیت تولید و فعالیت استارتاپ‌های اشتغال‌زا کشور فراهم کنیم.

 عبدالرضا مصری  گفت: حمایت از مراکز شتاب‌دهنده به عنوان اصلی ضروری در توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور مطرح است و به عنوان گلوگاه کارآفرینی باید از آن یاد شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه راه‌ حل برطرف کردن معضل بیکاری در استان و کشور اتکا به تولید داخلی و عملیاتی کردن شعارهای موجود در این استا دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ماهر، کارآفرین، ایده‌های خوب و خلاقانه، منابع و... را داریم، اما باید شرایط یکسان برای رقابت تولیدات داخلی با سایر محصولات خارجی نیز فراهم شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تفکرات کارآفرین و نرم‌افزارهای مرتبط با آن در کشور وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، افزود: عوامل فراوانی در تحقق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان موثر است، اما شرایط مناسب برای تولید فراهم نیست و دلیل آن برای برطرف شدن این معضل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مصری نخستین نیاز یک کارآفرین را حمایت و سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها عنوان و تصریح کرد: اهدای وام در کشورهای دیگر با سود 2 درصد برای کارآفرینان و مقایسه آن با بهره برداری 18 درصد برای کارآفرینان ایده‌پرداز در کشور ما شرایط کار را دشوار کرده و رقابتی کاملا ناعادلانه را رقم زده است.

وی با یادآوری اینکه بهره 18 درصد تسهیلات برای کارآفرینان دردسرساز و طاقت‌فرسا است، گفت: به میزان تسهیلات باید وثیقه بگذارند که اخیرا هم محل اجرای طرح مورد پذیرش نبوده و باید وثیقه دیگر تهیه کرده و یا راه حلی مناسبی را پیدا کنند.

این مسؤول گفت: کارآفرینان حتی پس از حل معضل تسهیلات و وثیقه باید موانع کسب و کار را گذرانده و با عبور از پروسه طولانی مجوزهای مورد نیاز برای شروع فعالیت و اشتغال‌زایی را طی کنند که این فرهنگ باید با حمایت سرمایه‌گذران و بخش‌های خصوصی و... تصحیح و شرایط ایده‌آل برای کارآفرینان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه موانع و عوامل مزاحم فراوانی بر سر راه کارآفرینان کشور وجود دارد و در این زمینه رتبه خوبی در بین دیگر کشورها را ندارد، عنوان کرد: این نوع معضلات و موانع بر سر راه کارآفرینان در واقع آنان را از ادامه راه منصرف می‌کند در حالی که ایده‌های آنان با تبدیل به فعلیت می‌تواند گره‌های اقتصادی و اشتغال را باز کند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی کارآفرینان با سرسختی و مقاومت از این مراحل عبور کرده و به تولید می‌رسند، اظهار داشت: دولت با صدور مجوزهای نابه‌جا همان کالای تولیدی را از کشورهای دیگر وارد می‌کند و با نصف قیمت در بازار عرضه همه تلاش تولیدکنندگان داخل را تضییع می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در کشور نمی‌توان تسهیلات با بهره 2 درصد و نامتوزان با نرخ تورم را به کارآفرینان ارائه کرد، گفت: باید شرایط برابری برای تولیدات کارآفرینان ایران با دیگر رقبای خارجی را ایجاد و عرصه را برای فعالیت استارتاپ‌های اشتغال‌زا داخل کشور فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.