رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سالانه بالغ بر 350 هزار پرونده قضایی در شعبه های مختلف دادگاه های حقوقی، کیفری، تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: این این میزان پرونده حدود 270 هزار مورد مربوط به پرونده هایی است که برای اولین بار بررسی می شوند و مابقی را پرونده های ترکیبی یا ارجاع شده به دادگاههای تجدید نظر تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه برغم رسیدگی دادگستری های استان به این حجم از پرونده ها ، مجموعه قضایی استان با کمبود نیرو مواجه است افزود: در حال حاضر دود 50 درصد از پست های سازمانی پیش بینی شده در این مجموعه فاقد نیروی استخدامی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: دادگستری دستگاهی نیست که برنامه های کاری خود را متناسب با نیرو و اعتبارات خود تنظیم کند بلکه کار و مسئولیت قوه قضائیه توسط جامعه تعیین می شود و دستگاه قضایی موظف به پاسخ گویی و حل و فصل پرونده های ارجاع شده است.

حجت الاسلام قاصدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برغم کمبود نیرو ، خوشبختانه رتبه عملکرد دادگستری استان اردبیل در بین دادگستری های سایر استانها در اکثر بخش ها بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم هر اندازه که پرونده جدید وارد دادگاه ها می شود به همان اندازه نیز رسیدگی به پرونده های قبلی منجر به صدور حکم شود گفت: در حال حاضر روند رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به دادگاهای تجدید نظر استان تقریبا به روز است.

 

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.