اهواز؛

اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر عربی رضوی

آخرین مهلت ارسال اثر به هشتمین جشنواره شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) 15 تیرماه جاری اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید کریم موسوی، دبیر جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی با بیان اینکه آثار خوبی از شاعران داخلی و خارجی تاکنون به دست ما رسیده است، بیان کرد: بیش ترین آثار رسیده به جشنواره در بخش بین‌الملل از کشور عراق است، پس از آن امارات، قطر، سوریه و لبنان نیز آثاری به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

 

وی اظهارداشت: طی روزهای باقیمانده تا پایان مهلت ارسال اثر شاعران می‌توانند آثار خود را طریق پایگاه شمس توس بازگذاری کرده و یا از طریق واتساپ به شماره‌های ۰۹۸۹۱۶۹۰۹۳۹۵۴ و ۰۹۸۹۱۶۳۱۳۰۹۲۴ ارسال کنند.

 

موسوی اذعان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه در شهرستان کارون و شوش (مرقد دعبل خزاعی) برگزار خواهد شد.

 

این جشنواره از سری برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) همزمان با دهه کرامت، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

 

فراخوان این جشنواره در 2 بخش ملی و بین‌المللی و در سبک‌ها و قالب‌های شعر عربی (قصیده، غزل، ابوذیه، موال و...) و در موضوعات سیره و ابعاد زندگانی حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا(ع)، کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی(علم، شفاعت، حلم، مهربانی و ...) منتشر شده است.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.