کرموند گفت:با حفر چاه‌ های جدید تا ۱۵ سال آینده در کوهدشت مشکل کمبود آب نداریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  حمیدرضا کرموند، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری لرستان، در رابطه با تامین آب شرب شهرستان کوهدشت گفت: برای رفع کمبود آب در شهر کوهدشت طرح ‌های متعددی را اجرا کردیم‌.


وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه پیش‌بینی شد تا بتوانیم قبل از فرارسیدن فصل گرما تعدادی از چاه‌های جدید را وارد مدار کنیم که معارضین از این عمل جلوگیری کردند اما با اقدامات انجام شده این کار محقق شد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در داخل شهر مشغول حفاری چاه هستیم، گفت: هفته گذشته چاهی را در منطقه فدک شهرستان کوهدشت به بهره‌برداری رساندیم که این چاه مقدار ۲۰ لیتر در ثانیه آب دارد.


کرموند افزود: چاه دیگری را نیز در محوطه آب و فاضلاب شهرستان کوهدشت در حال حفاری داریم و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: در حال حاضر غیر از افت فشار آب در این شهرستان، مشکل کمبود تامین آب نداریم، اما با توجه به حساسیت تامین آب شرب همواره تلاش می‌کنیم تا بتوانیم تامین آب را از خط قرمز فاصله دهیم.


مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب شهری لرستان گفت: هم‌زمان با حفاری چاه در داخل شهر سه حلقه چاه نیز در منطقه تنگ‌پریان در حال حفر و تجهیز داریم و خط انتقال آن‌ها نیز در حال اجرا است.
کرموند گفت: مقرر شده که تا پایان تیرماه دو حلقه از چاه‌های تنگ پریان را به بهره برداری برسانیم که با تحقق این امر به ظرفیت تولید آب شهر اضافه می‌شود.


وی در رابطه با مناطقی که مشکل کمبود آب داشتند گفت: توانستیم در این مناطق با یک روش خاص جداره بعضی از چاه‌ها را ترمیم کنیم تا وضعیت آن‌ها به حالت نرمال درآید.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب لرستان افزود: در رابطه با تامین آب روستاها نیز ما رسالتی نداریم اما موظف هستیم تا از ظرفیت مازاد آب به روستاها کمک کنیم که طبق این امر توانستیم هفت روستا را تامین آب کنیم.


کرموند گفت: در منطقه عَودی علی ۶ فقره چاه را در حال تجهیز داریم و ۱۵ کیلومتر خط انتقال آن نیز انجام شده‌است که حدود ۱۸۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب کوهدشت اضافه می‌کند.
وی با تاکید به اینکه با حفاری چاه‌های جدید تا ۱۵ سال آینده مشکل آب نداریم، گفت: وضعیت آب کوهدشت حساس است و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این طرح‌ها مورد نیاز است.


مدیرعامل شرکت آبفا لرستان در رابطه با فاضلاب نیز گفت: اوایل سال ۹۶ با حضور استاندار عملیات اجرایی یک طرح شروع شد و با وجود پیمانکار توانمند استانی تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم قبل از برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد.
کرموند افزود: این طرح برای جمع‌آوری شبکه فاضلاب است و اقدام بسیار خوبی برای سازماندهی مشکلات در این زمینه است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.